Profit: Zákon od srpna zmírní pravidla pro reklamní e-maily

24.04.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 24. dubna (ČTK) - Od 1. srpna začnou platit poněkud mírnější pravidla pro zasílání nevyžádaných reklamních e-mailů. Umožní to novela živnostenského zákona, kterou minulý týden přijal Senát. Ta obsahuje i novelu zákona o některých službách v informační společnosti, která pravidla zmírňuje. Informuje o tom internetová verze týdeníku Profit.

Nová úprava zákona rozlišuje mezi nynějšími zákazníky a potenciálními zákazníky. "Novinkou je, že stávajícím zákazníkům budou obchodníci moci svoji nabídku elektronicky zasílat i v případě, že nebudou mít jejich výslovný souhlas - ovšem za předpokladu, že budou mít zákazníci možnost zasílání reklamy kdykoli odmítnout," cituje Profit mluvčí ministerstva informatiky Kláru Volnou.

Přísnější režim bude i nadále panovat ve vztahu mezi firmou a adresátem, který ještě není jejím zákazníkem. Firma v tomto případě musí získat k rozesílání reklamy souhlas adresáta. Pod elektronickou inzercí se rozumí nejen e-mail, ale i například textové zprávy (SMS) nebo hlasová pošta. Za porušení příslušné části zákona může Úřad pro ochranu osobních údajů udělit pokutu až deset milionů korun.

Zajímavostí je, že zákon postihuje pouze nevyžádané e-maily obchodního charakteru. Tedy nikoli například nevyžádané maily náboženského, politického nebo čistě grafomanského charakteru, uvádí Profit.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK