Počasí významně ovlivňuje odbyt pěnivého moku. Například v loňském prvním čtvrtletí výstav pivovarů pro tuzemský trh meziročně klesl téměř o pět procent, což měl na svědomí především velmi chladný únor. Snížení nevyrovnal ani zvýšený prodej v zahraničí a souhrnná čtvrtletní produkce meziročně klesla o dvě procenta.
Letos výstav meziročně rostl ve všech třech měsících prvního čtvrtletí. V lednu to bylo o 3,1 procenta, v únoru o 7,1 procenta a v lednu o 6,7 procenta.
Vývoz je pro domácí pivovarnictví stále důležitější a vznikají nové exportní hvězdy i mezi malými výrobci. Loni pivovary vyvezly zhruba 3,1 milionu hektolitrů piva, meziročně o 17 procent více. Odbyt v zahraničí byl při mírném poklesu prodeje na domácím trhu tahounem růstu celkové výroby. Ta se loni zvedla o přibližně o 1,7 procenta na 19,07 milionu hektolitrů. Export z ní představoval již přes 16 procent, zatímco celosvětově je to šest procent.