Jejich oprava v rámci projektu Živá nádraží přijde na 60 miliard korun, většinu zaplatí soukromí investoři. Podobně by měl vypadat i nový projekt, jehož obdoba podle drah funguje úspěšně v některých evropských státech. Původní budovu opraví soukromý investor, který ji bude mít v dlouhodobém pronájmu. Na nádražích by pak měly vyrůst restaurace rychlého občerstvení, kavárny a obchody. "Vzniknou tak vlastně malá obchodní centra," uvedl Bečka.
Do projektu by se mohla zapojit i města. Pokud si prostory pronajmou, mohou tam zřídit třeba knihovnu, míní ředitel. Projekt je zatím jen ve stadiu úvah, přesné podmínky by mělo mít vedení Českých drah k dispozici ve druhé polovině roku. "Řešení je několik, máme nádraží, která jsou z provozního důvodu špatně využitelná. Některé budovy jsou památkově chráněné, anebo se jejich provoz nevyplatí, nechceme ale, aby trať úplně zmizela," uvedl Karel Tabery z Českých drah.
Dráhy v současnosti v rámci projektu Živá nádraží rekonstruují 48 větších stanic. "Chceme z českých nádraží vytvořit komunikační centra regionu, a zpříjemnit tak zákazníkům cestování," uvedl Tabery. Firma chce podle něj připravit nádraží na provoz, který v budoucnosti očekává. Opravená nádraží už dráhy otevřely například v Zábřehu na Moravě nebo Ústí nad Labem. "V Teplicích jsme před podpisem třicetileté nájemní smlouvy," doplnil Bečka.
Společnost ČD reality vznikla v roce 2004 odštěpením z Českých drah. Kromě přípravy revitalizačních projektů se částečně podílí i na jejich realizaci.