Soutěž o výrobek roku, v níž si lidé vybírali ve 24 kategoriích z přihlášených 77 loňských novinek, je podle deníku jedinou v Česku, v níž hlasují přímo ti, kdo výrobky kupují.
"Zákazníci jsou zvídaví, sledují nové výrobky a mají k nim paradoxně důvěru," uvedla MfD zástupkyně jednoho z vítězných produktů.
Podle porotců z pořadatelské společnosti, kteří kontrolovali zařazení výrobků do skupin, aniž je vybírali, musí opravdová novinka přinést nějaké zlepšení. Například v podobě snadného a rychlého použití, zajímavého a praktického obalu nebo vylepšené receptury.
Soutěžilo se proto s novými uzavíratelnými nebo odolnými obaly, přibylo i hotových jídel, které stačí dát do mikrovlnné trouby nebo ohřát ve vodní lázni. Podle deníku se rozšířilo uplatnění výrobku, například osvěžovač vzduchu se stěhuje z toalet do dalších místností bytu.
"A nad vším pak stojí reklama, jejíž součástí je tato soutěž. Máloco se totiž z novinek umí prosadit samo," uzavírá MfD.