Delvita představila budoucí plány v ČR

05.05.2006 | , Delvita
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Delvita hodlá nadále posílit svou pozici na domácím trhu. Do konce roku investuje přes půl miliardy korun do rozvoje své sítě supermarketů. Včera to oznámilo nejvyšší vedení společnosti.

Na včerejší tiskové konferenci představila i další strategické plány založené na vysoké kvalitě potravin za dobré ceny a pohodlném nakupování v příjemném prostředí. Cíl je jednoznačný - spokojený zákazník a dlouhodobý růst tržeb.


Společnost Delvita i nadále věří, že je český trh atraktivní pro její další působení. Arthur Goethals, výkonný ředitel pro střední a západní Evropu skupiny Delhaize, která je vlastníkem sítě Delvita, ujistil, že za společností Delvita stojí opravdu silná mezinárodní skupina. „Pro Delhaize je budování úspěchu Delvity výzvou a důkazem, že naše strategie dokáže uspět i na silně konkurenčním trhu jako je ČR,“ řekl Goethals.

V rámci tiskové konference bylo představeno celé vedení společnosti Delvita. Vůbec poprvé se veřejně představil generální ředitel Claude Allard, jehož hlavním úkolem je nastavení tržebního růstu Delvity v ČR. Allard představil hlavní prvky strategie Delvity.  Potvrdil i nadále zaměření na obchod s potravinami, který je v současnosti hlavní doménou prodejen Delvita. „Delhaize prodává potraviny téměř 140 let. I nadále se budeme držet toho, co umíme nejlépe a svou profesionalitu v oblasti kvality a čerstvosti potravin nabídneme českým zákazníkům.“ Potvrdil, že Delvita spolupracuje se širokým množstvím profesionálních poradců a expertů v oblasti výživy a zdravého životního stylu . „Právě kvalita potravin a obecně kvalita života bude klíčem k úspěchu v delším období,“ řekl Allard. Jako významnou součást sortimentu Delvity Allard vyzdvihl současných 120 druhů BIO výrobků a přislíbil rozšíření o dalších 25 druhů během jednoho měsíce.

Allard neopomněl upozornit na cenovou politiku, která vstříc zákazníkům přichází zejména s nabídkou několika cenových hladin sortimentu v každé kategorii zboží. Delvita ještě posílí své týdenní letákové promoční aktivity, mezi nimiž nebudou chybět ani stále oblíbenější kupóny na výrobky zdarma. Delvita bude sledovat cenovou hladinu svých konkurentů a přizpůsobí ceny na konkurenceschopnou úroveň. Přístup prodeje pod nákupní cenou však nadále Allard tvrdě odmítl a poukázal na férový přístup vůči zejména menším českým dodavatelům. Českých dodavatelů má Delvita téměř 7 stovek. 90% sortimentu tvoří právě jejich produkty.

Klíčem k úspěchu bude podle managementu Delvity role zaměstnanců. Delvita hodlá investovat ještě v tomto roce 14 milionů Kč do jejich rozvoje. V současné době pracuje pro Delvitu asi 3500 zaměstnanců. Nemalým  překvapením bylo pozitivní umístění Delvity v soutěži Zaměstnavatel Regionu Střední Čechy a její další ambice na umístění v soutěži Zaměstnavatel Roku 2006.

Důležitý faktor posilující konkurenceschopnost Delvity v ČR je silné logistické zázemí. Drtivá většina zásob jde nyní skrze dva centrální sklady, což umožňuje vyšší kontrolu kvality a čerstvosti zboží, dodržení teplotního řetězce a  v neposlední řadě významné zlepšení finančního ukazatele obratu zásob. Jde o významný krok k posílení čerstvosti, kvality sortimentu a dostupnosti zboží na prodejnách.

Delvita v červnu oslaví 15 let působení na českém trhu. S ohledem na tuto dobu si vedení společnosti dobře uvědomuje lokální česká specifika a odlišnosti zákazníků. Svou odpovědnost vůči české společnosti dává Delvita najevo v rámci svých obchodních i charitativních aktivit. Zajímavým projektem je již třetím rokem fungující potravinová sbírka „Štědrá ruka“, v jejímž rámci je každý rok darována cca tuna potravin dětským domovům v ČR v blízkosti prodejen Delvita. 

„Uvědomujeme si také, že lokální zákazníci našich prodejen mají odlišné potřeby. Ty nemůže postihnout žádná marketingová studie pořádaná na panelu několika desítek či stovek zákazníků z Prahy“, řekl Allard. Delvita proto v minulém roce nastartovala program „zákaznických dnů,“ jehož prostřednictvím řeší na každé z 95 svých prodejen po celé ČR lokální potřeby zákazníků. „Zajímáme se o potřeby obyčejných lidí, našich ctěných zákazníků,“ dodal generální ředitel Allard.

Zcela konkrétní plány rozvoje pro rok 2006 představil finanční ředitel Miroslav Hanousek. Uvedl, že Delvita bude dále posilovat pozici v segmentu supermarketů a soustředí se na jeho rozvoj.  Hlavním zdrojem bude podle něj růst prostřednictvím současných 95 prodejen a postupný rozvoj sítě. Přislíbil brzké otevření dvou nových prodejen v Praze a Liberci.

Delvita hodlá investovat do konce roku 2006 více jak půl miliardy Kč do rozvoje své sítě v ČR. „Přitom 80% investice hodláme krýt ze svých zdrojů,“uvedl Hanousek. To je částka, která je zcela v souladu s dlouhodobými plány Delvity na českém trhu. Hlavní důraz přitom bude kladen a modernizaci sítě a již zmíněnou expanzi v ziskových lokalitách.

Sílu konceptu supermarketu Delvita a konceptu Proxy a City demonstroval Hanousek na nově modernizovaných a nedávno otevřených prodejnách. Hanousek ukázal, že Delvita je schopna dosahovat svým pokročilým konceptem úspěchu i v poptávkově nasycených lokalitách, kde jiní podnikatelé mají problémy. Jako příklad demonstroval obchodní výsledky prodejny Proxy Markéta v Praze, kde Delvita převzala původní prodejnu potravina nyní generuje v dané prodejně výrazně vyšší tržby. Jako „konkurenci hypermarketů“ představil prodejnu City Břevnov, která na svých 400m2 obslouží týdně více jako 15 tisíc zákazníků. „V každém správném „city“ bývá rušno a v našich Delvita City prodejnách je rušno také“, úsměvně dodal na závěr Miroslav Hanousek.

   

 

Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy