Na včerejší tiskové konferenci představila i další strategické plány založené na vysoké kvalitě potravin za dobré ceny a pohodlném nakupování v příjemném prostředí. Cíl je jednoznačný - spokojený zákazník a dlouhodobý růst tržeb.
Společnost Delvita i nadále věří, že je český trh atraktivní pro její další působení. Arthur Goethals, výkonný ředitel pro střední a západní Evropu skupiny Delhaize, která je vlastníkem sítě Delvita, ujistil, že za společností Delvita stojí opravdu silná mezinárodní skupina. „Pro Delhaize je budování úspěchu Delvity výzvou a důkazem, že naše strategie dokáže uspět i na silně konkurenčním trhu jako je ČR,“ řekl Goethals.
V rámci tiskové konference bylo představeno celé vedení společnosti Delvita. Vůbec poprvé se veřejně představil generální ředitel Claude Allard, jehož hlavním úkolem je nastavení tržebního růstu Delvity v ČR. Allard představil hlavní prvky strategie Delvity. Potvrdil i nadále zaměření na obchod s potravinami, který je v současnosti hlavní doménou prodejen Delvita. „Delhaize prodává potraviny téměř 140 let. I nadále se budeme držet toho, co umíme nejlépe a svou profesionalitu v oblasti kvality a čerstvosti potravin nabídneme českým zákazníkům.“ Potvrdil, že Delvita spolupracuje se širokým množstvím profesionálních poradců a expertů v oblasti výživy a zdravého životního stylu . „Právě kvalita potravin a obecně kvalita života bude klíčem k úspěchu v delším období,“ řekl Allard. Jako významnou součást sortimentu Delvity Allard vyzdvihl současných 120 druhů BIO výrobků a přislíbil rozšíření o dalších 25 druhů během jednoho měsíce.
Allard neopomněl upozornit na cenovou politiku, která vstříc zákazníkům přichází zejména s nabídkou několika cenových hladin sortimentu v každé kategorii zboží. Delvita ještě posílí své týdenní letákové promoční aktivity, mezi nimiž nebudou chybět ani stále oblíbenější kupóny na výrobky zdarma. Delvita bude sledovat cenovou hladinu svých konkurentů a přizpůsobí ceny na konkurenceschopnou úroveň. Přístup prodeje pod nákupní cenou však nadále Allard tvrdě odmítl a poukázal na férový přístup vůči zejména menším českým dodavatelům. Českých dodavatelů má Delvita téměř 7 stovek. 90% sortimentu tvoří právě jejich produkty.
Klíčem k úspěchu bude podle managementu Delvity role zaměstnanců. Delvita hodlá investovat ještě v tomto roce 14 milionů Kč do jejich rozvoje. V současné době pracuje pro Delvitu asi 3500 zaměstnanců. Nemalým překvapením bylo pozitivní umístění Delvity v soutěži Zaměstnavatel Regionu Střední Čechy a její další ambice na umístění v soutěži Zaměstnavatel Roku 2006.
Důležitý faktor posilující konkurenceschopnost Delvity v ČR je silné logistické zázemí. Drtivá většina zásob jde nyní skrze dva centrální sklady, což umožňuje vyšší kontrolu kvality a čerstvosti zboží, dodržení teplotního řetězce a v neposlední řadě významné zlepšení finančního ukazatele obratu zásob. Jde o významný krok k posílení čerstvosti, kvality sortimentu a dostupnosti zboží na prodejnách.
Delvita v červnu oslaví 15 let působení na českém trhu. S ohledem na tuto dobu si vedení společnosti dobře uvědomuje lokální česká specifika a odlišnosti zákazníků. Svou odpovědnost vůči české společnosti dává Delvita najevo v rámci svých obchodních i charitativních aktivit. Zajímavým projektem je již třetím rokem fungující potravinová sbírka „Štědrá ruka“, v jejímž rámci je každý rok darována cca tuna potravin dětským domovům v ČR v blízkosti prodejen Delvita.
„Uvědomujeme si také, že lokální zákazníci našich prodejen mají odlišné potřeby. Ty nemůže postihnout žádná marketingová studie pořádaná na panelu několika desítek či stovek zákazníků z Prahy“, řekl Allard. Delvita proto v minulém roce nastartovala program „zákaznických dnů,“ jehož prostřednictvím řeší na každé z 95 svých prodejen po celé ČR lokální potřeby zákazníků. „Zajímáme se o potřeby obyčejných lidí, našich ctěných zákazníků,“ dodal generální ředitel Allard.
Zcela konkrétní plány rozvoje pro rok 2006 představil finanční ředitel Miroslav Hanousek. Uvedl, že Delvita bude dále posilovat pozici v segmentu supermarketů a soustředí se na jeho rozvoj. Hlavním zdrojem bude podle něj růst prostřednictvím současných 95 prodejen a postupný rozvoj sítě. Přislíbil brzké otevření dvou nových prodejen v Praze a Liberci.
Delvita hodlá investovat do konce roku 2006 více jak půl miliardy Kč do rozvoje své sítě v ČR. „Přitom 80% investice hodláme krýt ze svých zdrojů,“uvedl Hanousek. To je částka, která je zcela v souladu s dlouhodobými plány Delvity na českém trhu. Hlavní důraz přitom bude kladen a modernizaci sítě a již zmíněnou expanzi v ziskových lokalitách.
Sílu konceptu supermarketu Delvita a konceptu Proxy a City demonstroval Hanousek na nově modernizovaných a nedávno otevřených prodejnách. Hanousek ukázal, že Delvita je schopna dosahovat svým pokročilým konceptem úspěchu i v poptávkově nasycených lokalitách, kde jiní podnikatelé mají problémy. Jako příklad demonstroval obchodní výsledky prodejny Proxy Markéta v Praze, kde Delvita převzala původní prodejnu potravina nyní generuje v dané prodejně výrazně vyšší tržby. Jako „konkurenci hypermarketů“ představil prodejnu City Břevnov, která na svých 400m2 obslouží týdně více jako 15 tisíc zákazníků. „V každém správném „city“ bývá rušno a v našich Delvita City prodejnách je rušno také“, úsměvně dodal na závěr Miroslav Hanousek.