"Vyzýváme klienty ČS, kteří jsou nespokojeni s poplatky za vedení a zrušení účtu, aby se u nás do 12. června bezplatně registrovali. SOS nejde tolik o výši poplatků, jako o existenci některých poplatků, jejichž účtování považujeme za neopodstatněné, případně duplicitní vzhledem k jiným platbám," řekla novinářům Klára Přikylová z SOS.
SOS při přípravě žaloby na ČS spolupracuje s právní kanceláří Holec, Zuska a Partneři. Poté, co budou shromážděni zájemci o vrácení bankovních poplatků, SOS společně s právníky vybere jednoho až dva klienty ČS, kteří s tím vysloví souhlas, jako typické reprezentanty postižených klientů ČS. "Cílem je dosáhnout rychlejšího soudního rozhodnutí při současném ohledu na minimalizaci rizika vynaložených nákladů všech registrovaných klientů," uvedl právník Petr Holec.
SOS již loni na podzim připravilo kvůli bankovním poplatkům hromadnou žalobu na ČSOB. Žalobu na ČSOB podali letos v lednu dva klienti ve spolupráci s SOS. Prvním je člověk, který nárokuje 2345 Kč bez úroku z prodlení za poplatek za vedení a zrušení účtu. Druhá žaloba se týká podnikatele, který chce bez úroků 4168 Kč za poplatek za vedení účtu.
Ve sporu jednoho klienta s ČSOB kvůli neoprávněným bankovním poplatkům soud v únoru vydal tzv. platební rozkaz vůči bance. Podle banky je vydání platebního rozkazu standardním postupem soudu a nesvědčí o možném provinění ústavu. ČSOB v únoru uvedla, že proti rozhodnutí soudu podá odpor a spor bude pokračovat. Podle Holce soudní pře zatím nebyla ukončena pravomocným rozhodnutím.