Svou vizi přichází naplnit tím, že bude klást důraz na zlepšení připravenosti českých podnikatelů pro export.
„Říká se, že štěstí přeje připraveným, a potvrzují to jak naše analýzy, tak také zkušenosti zástupců CzechTrade ve světě. Chceme se zaměřit právě na komplexní poradenství, aby české firmy, až se vydají za hranice, byly na světových trzích rovnocennými hráči,“ zdůrazňuje ředitel Jukl.
Celý systém zahraničních kanceláří bude flexibilnější, včetně konceptu tzv. plovoucích zahraničních kanceláří – agentura bude mít zastoupení tam, kde se objeví nové příležitosti, a stáhne se z trhu, kde se potenciál již vyčerpal. Například od 1. května otevřela agentura novou zahraniční kancelář v Mexiku, tedy druhé své zastoupení v Latinské Americe po Brazílii, čímž vychází vstříc požadavkům českých podnikatelů a potenciálům mexického trhu. Další novou kanceláří je pobočka v Rumunsku, došlo také k personálnímu posílení kanceláře v Bulharsku.
„Chci kvalitně kontrolovat práci ředitelů zahraničních kanceláří a na druhou stranu chci zvýšit jejich motivaci. Kanceláře CzechTrade budou umisťovány tam, kde je v dané zemi největší ekonomický potenciál – a pokud je v zemi zanedbatelný úplně, je potřeba napnout síly a prostředky jinam,“ dodává Ivan Jukl.
Exportní poradenství připravenosti na export bude realizované přímo ve firmě. Program umožní firmě realizovat poradenství v oblasti rozvoje lidských zdrojů pro mezinárodní obchod, zpracování plánu marketingových aktivit na zahraničních trzích a efektivní činnost zahraničního obchodního oddělení.
„Jsem si vědom, že nezačínáme na zelené louce, CzechTrade má za sebou vynikající výsledky,“ pokračuje Ivan Jukl. „Jen malý příklad: V rámci programu Aliance jsme loni podpořili 18 sdružení malých a středních podniků, které přispěly k navýšení našeho exportu o 2 miliardy korun. Celé nás to stálo 7,695 milionů korun.“