Před čtyřmi lety byl podle údajů ČT obrat z reklamy při zápasech 12 milionů korun, ve sponzoringu čtyři miliony. Nyní se hlavní fotbalový svátek odehraje v Německu, tedy ve stejném časovém pásmu, v jakém je Česká republika. Čeští diváci navíc budou zvědavi na výkony českých fotbalistů, kteří se na světový šampionát probojovali poprvé v samostatné historii ČR.
"V letošním roce je situace zcela odlišná - v klasické reklamě očekáváme obrat na úrovni 70 milionů a ve sponzoringu dalších 16 milionů korun," uvedl mluvčí ČT Martin Krafl.
Celkové množství času nabídnutého pro reklamy a sponzoring je ale srovnatelný s předchozím mistrovstvím, míní Štěpán Wolde, marketingový ředitel mediální agentury ARBOmedia, která prodává reklamní čas ve vysílání České televize.
Wolde uvedl, že ČT již prodala všechny možnosti sponzoringu a obsazeny jsou již i dosud otevřené reklamní bloky u přenosů z MS. "Stále existuje možnost, v případě zájmu inzerentů, umístit do vysílání bloky i u méně atraktivních utkání," podotkl Wolde. Sponzoring byl rozdělen mezi tři hlavní partnery - T-Mobile, Samsung a Fortunu. Televize letos mohla prodávat sponzoring samostatně, na rozdíl od předloňského mistrovství Evropy v Portugalsku.
Mezi nejaktivnější zájemce o reklamu spojenou s přenosy z fotbalového mistrovství patří podle Woldeho výrobci automobilů, mobilní operátoři, sázkové kanceláře, výrobci sportovního zboží a potravinářské firmy, zejména pivovary. "Z konkrétních značek nejvíce aktivních v klasické reklamě a v dalších formách prezentace lze jmenovat společnosti Hyundai, Adidas, Fortuna, T-Mobile, Plzeňský Prazdroj či Pražské Pivovary," dodal Wolde.
Fotbalové mistrovství patří k největším sportovním událostem, které lákají diváky. Finále předchozího šampionátu v roce 2002 mezi Německem a Brazílií si nenechalo ujít zhruba 1,5 milionu diváků. Před osmi lety, kdy se turnaj uskutečnil ve Francii, přilákalo finále mezi domácím týmem a Brazílií 2,4 milionu lidí, tedy téměř 28 procent všech dospělých.