Za rok 2004 vyplatila firma na dividendách 61 milionů, 340 korun na akcii. Podnik má od závěru loňského roku jediného vlastníka - německého výrobce alkoholických nápojů Henkell & Söhnlein z potravinářské skupiny Dr. Oetker.
Společnost loni zvýšila meziročně tržby o 15,3 procenta na téměř 1,5 miliardy korun včetně spotřební daně, na což měly vliv zejména téměř čtrnáctiprocentní růst prodeje sektů a loni v červnu zahájený prodej lihovin vlastních značek. Podnik loni prodal 30 milionů lahví sektů, vín a lihovin, zhruba stejně jako předloni. Sekty tvořily třetinu objemu.
Podle generálního ředitele Josefa Vozdeckého vzrostl loni zejména podíl střední a vyšší cenové kategorie nápojů při současném plánovaném poklesu prodeje stolních vín v kartonech. Dodal, že v ČR trvale roste obliba kvalitnějších vín s přívlastkem. "Letos chceme zvýšit prodej vín o dvě procenta a sektů o pět procent," dodal Vozdecký. Podle Beránka letos dosáhnou tržby skupiny minimálně 1,6 miliardy korun a konsolidovaný zisk má být opět mírně vyšší.
"Firma má nyní 17 procent českého trhu klidných vín a 73 procent na trhu sektů," uvedl Vozdecký. Dodal, že importy vína v lahvích vzrostly od vstupu ČR do EU o 57 procent. Firmu to ale nijak neohrožuje, neboť za deset minulých let investoval přes jednu miliardu korun. "Nyní jsme jedním z nejmodernějších výrobních podniků ve střední Evropě," dodal. Investované peníze šly především do nové technologie a nyní už míří zejména do marketingu a podpory prodeje. Právě dnes zahájil Bohemia Sekt letní komunikační kampaň Měsíc Bohemia Sektu, která má zvýšit prodej šumivých vín mimo vánoční sezonu.
Bohemia Sekt loni převzal tuzemské ochranné známky švédského výrobce lihovin V&S Group. V polovině září převedl výrobu z Říčan do Mikulova. Od června začal distribuovat 60 druhů lihovin - zejména značek Pražská vodka, Dynybyl, Nordic Ice a Silver Ice, kterých loni prodal ke čtyřem milionům lahví, za což utržil 350 milionů korun. Letos chce prodat přes pět milionů lahví. "Náš vstup na trh lihovin byl velmi razantní," uvedl Vozdecký.
Loni v dubnu se stal podnik výhradním distributorem italského hořkého likéru Campari. Koncem roku společnost výrazně rozšířila výrobu růžových vín a sektů. "Jejich potenciál je až 400.000 prodaných lahví ročně," uvedl Beránek.
Největší české vinařsko-vinohradnické uskupení Bohemia Sekt s 319 lidmi zahrnuje kromě mateřského Bohemia Sektu ještě značky Víno Mikulov, Habánské sklepy a Chateau Bzenec. "K posílení pozice jako komplexního dodavatele alkoholických nápojů přispívají vlastní lihovinové značky," dodal Vozdecký.