Kterých regionů se to bude týkat, určí podle ministerstva Český telekomunikační úřad do konce roku. Harmonogram bude součástí Technického plánu přechodu, jakéhosi jízdního řádu digitalizace, na němž ČTÚ pracuje.
"K vypnutí analogového televizního vysílání nedojde, dokud nebude v konkrétní oblasti informační kampaň probíhat alespoň tři měsíce před termínem vypnutí analogu," uvedla Volná. To se bude zřejmě týkat nejdříve některých pohraničních regionů, v nichž se po nástupu digitalizace v sousedních zemích zhorší možnosti analogového příjmu. Jde například o lidi přijímající signál v okolí Ústí nad Labem z vysílače Buková hora nebo z Domažlicka.
První fáze kampaně začne letos v září a potrvá do června. Poté bude následovat druhá fáze, již více zaměřená právě na regiony; ministerstvo plánuje, že v této části kampaně proto využije spolupráce s regionálními médii. Náklady na kampaň by měly činit letos a příští rok 185 milionů korun, v dalších dvou letech pak ještě 150 milionů.
Kampaň bude organizovat Národní koordinační skupina, jejíž zřízení dnes schválila vláda a do čela jmenovala bývalého člena Rady pro rozhlasové a televizní vysílání a poradce ministerstva informatiky Zdeňka Duspivu.
Digitální vysílání lidem přinese až šestinásobek volně přístupných TV programů oproti současným čtyřem celoplošným ČT1, ČT2, Nově a Primě. Výhodou bude i lepší obraz a zvuk a doprovodné služby, například podrobnější informace o vysílaných pořadech.
Všichni zájemci o sledování digitálního vysílání si ale budou muset do doby vypnutí analogu pořídit převaděč signálu, takzvaný set-top box, anebo televizi s digitálním tunerem. Bez těchto přístrojů nebudou moci v příštích letech po vypnutí analogového signálu televizní vysílání sledovat.