"Důvodem nárůstu tržeb je stále rostoucí rozšíření internetu v ČR, růst intenzity využívání internetu a postupná akceptace internetu jakožto média, které se množstvím oslovených zákazníků vyrovná médiím tradičním a v mnoha ohledech, jako je cílení reklamy či interaktivita, je dokonce předčí," uvedl ředitel třetího největšího portálu Atlas.cz David Duroň.
Příjmy portálů pramení z prodeje tzv. placených odkazů, tedy výhodnějšího umístění odkazů ve vyhledávačích, reklamy a specializovaných projektů, jako jsou například stránky s nabídkou realit či automobilů.
Největším portálem, nabízejícím vyhledávácí, e-mailové a obsahové služby, je s odstupem Seznam.cz, který podle svého šéfa Iva Lukačoviče očekává za loňský rok tržby kolem 800 milionů korun. To je o dvě pětiny více než v roce 2004. Dvojka mezi tuzemskými vyhledávači, Centrum.cz, loni podle ředitele Oldřicha Bajera zvýšila tržby o 100 milionů korun, ale celkovou sumu neuvedl. Třetí Atlas.cz přesná čísla rovněž neuvádí, ale podle odborníků se jeho tržby pohybovaly mezi 100 a 130 miliony korun.
Návštěvnost Seznamu.cz se pohybuje kolem 1,6 milionu uživatelů denně, na Centrum denně přijde 480.000 unikátních návštěvníků a na Atlas zhruba polovina. Měsíčně se pak Seznam může pochlubit 3,5 milionu návštěvníků, Centrum návštěvou kolem dvou milionů a Atlas 1,5 milionu uživatelů.