Tržby českých internetových portálů loni přesáhly miliardu

18.05.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 18. května (ČTK) - Největší tuzemské internetové portály zaznamenaly v loňském roce růst tržeb zhruba o třetinu a jejich příjmy dohromady přesáhly jednu miliardu korun. Týdenní návštěvnost stránek stoupla o 40 procent. Vyplývá to ze sdělení firem a odhadu odborníků pro ČTK.

"Důvodem nárůstu tržeb je stále rostoucí rozšíření internetu v ČR, růst intenzity využívání internetu a postupná akceptace internetu jakožto média, které se množstvím oslovených zákazníků vyrovná médiím tradičním a v mnoha ohledech, jako je cílení reklamy či interaktivita, je dokonce předčí," uvedl ředitel třetího největšího portálu Atlas.cz David Duroň.

Příjmy portálů pramení z prodeje tzv. placených odkazů, tedy výhodnějšího umístění odkazů ve vyhledávačích, reklamy a specializovaných projektů, jako jsou například stránky s nabídkou realit či automobilů.

Největším portálem, nabízejícím vyhledávácí, e-mailové a obsahové služby, je s odstupem Seznam.cz, který podle svého šéfa Iva Lukačoviče očekává za loňský rok tržby kolem 800 milionů korun. To je o dvě pětiny více než v roce 2004. Dvojka mezi tuzemskými vyhledávači, Centrum.cz, loni podle ředitele Oldřicha Bajera zvýšila tržby o 100 milionů korun, ale celkovou sumu neuvedl. Třetí Atlas.cz přesná čísla rovněž neuvádí, ale podle odborníků se jeho tržby pohybovaly mezi 100 a 130 miliony korun.

Návštěvnost Seznamu.cz se pohybuje kolem 1,6 milionu uživatelů denně, na Centrum denně přijde 480.000 unikátních návštěvníků a na Atlas zhruba polovina. Měsíčně se pak Seznam může pochlubit 3,5 milionu návštěvníků, Centrum návštěvou kolem dvou milionů a Atlas 1,5 milionu uživatelů.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK