"Konkurence výrazně posílila. Počet nabízených modelů na trhu se značně navýšil a zintenzívnil tak cenovou válku. Koncoví zákazníci si tak mají možnost koupit lepší a levnější modely oproti těm, které byly dostupné před pár lety," uvedl analytik IDC Radovan Kautský.
Zatímco v roce 2004 na trhu dominovaly trhu tří a čtyřmegapixelové fotoaparáty, v roce 2005 se situace změnila a vedoucí pozici zaujaly čtyř a pětimegapixelové fotoaparáty s podílem 62 procent, přičemž prodej přístrojů s rozlišením pět megapixelů byl třikrát vyšší. Zapříčinil to téměř 40procentní pokles cen proti roku 2004.
Trh by měl růst i letos, i když tempo nebude tak razantní jako v předešlých letech. IDC očekává, že prodeje v tomto roce porostou stále okolo deseti procent.
"V rámci střední a východní Evropy byli Češi jedni z prvních zákazníků, kteří začali digitální fotoaparáty používat ve větší míře. Hlavní kupní sílu v několika následujících letech budou představovat hlavně noví uživatelé, kteří se pro koupi digitálního fotoaparátu rozhodnou," uvedl Kautský.