Ministr dnes zopakoval, že zpoplatnění silnic nižších tříd by mohlo začít fungovat od ledna 2008. "Předpokládám, že mýto bude postupně zavedeno buď na všech, nebo části krajských silnic tak, abychom jednoduchým způsobem rozptýlili obavy, že tam budou zajíždět kamiony, aby si cestu zkrátily, a také proto, aby se na krajské silnice trochu vydělalo," uvedl.
Podle Šimonovského bude mýtné na silnicích druhé a třetí třídy teprve umožněno evropskou směrnicí, kterou by měl letos schválit evropský parlament. Záležet bude také na krajích, zda o mýto budou mít zájem a dohodnou se na kompatibilním systému. "Bylo by velmi potřebné, aby systém byl kompatibilní, a ti operátoři spolupracovali. Já ale spíše zastávám názor, aby to byl jeden operátor," dodal.
Kapsch, který vyhrál výběrové řízení na zavedení mýtného na dálnicích a silnicích I. třídy, podle tisku zřejmě nestihne termín spuštění v lednu 2007. Firma ale tvrdí, že to stihne. Šimonovský v dnešním diskusním pořadu Sedmička na TV Nova ujistil, že systém mýtného začne fungovat v ostrém provozu ve stanoveném termínu. Ten je podle něj kryt miliardovými sankcemi, které by prý uhradily i škodu, již by stát utrpěl na nevybraném mýtném.
Ministrův oponent v diskusi, místopředseda KSČM Jiří Dolejš vyslovil obavy, že kamiony budou jezdit jen po silnicích nezatížených mýtem. Za perspektivní považuje satelitní řešení. Kapsch je sice schopen satelitní prvky do systému dodat, ale bude to údajně vyžadovat další investice. Samotné výběrové řízení proto podle Dolejše mělo být koncipováno jinak. "Že tam je zkrátka chyba v politickém zadání, že jsme měli být předjímavější," dodal.