V hypermarketech utrácí nejvíce peněz třetina českých zákazníků. Je to o něco méně než před rokem, kdy se za věrného zákazníka hypermarketů označilo 35 procent respondentů.
Důvody, proč nakupovat v hypermarketech, ke kterým se řadí například Globus, Tesco či Kaufland, zůstávají podle studie stejné jako loni. Je to hlavně snadná dostupnost, dále pak široká nabídka zboží a blízkost k místu bydliště. Tyto charakteristiky jsou pro spotřebitele podle výsledků studie dokonce důležitější než nízká cena nebo dobrá obsluha.
Ne všechno zboží ale Češi nejraději nakupují v hypermarketech. V případě čerstvého ovoce a zeleniny na 40 procent dotázaných odpovědělo, že je kupuje v supermarketech. V hypermarketech je nakupuje 27 procent a ve specializovaných obchodech pětina lidí.
Rozdílný přístup při nákupu těchto potravin mají Slováci, kde 45 procent dotázaných odpovědělo, že je kupuje v hypermarketech. Naproti tomu 42 procent respondentů v Maďarsku a 53 procent v Polsku kupuje čerstvé ovoce a zeleninu ve specializovaných obchodech.
Zřetelně se za poslední rok změnilo nákupní chování v případě šamponů. Z aktuálních výsledků vyplývá, že zhruba třetina lidí kupuje toto zboží ve specializovaných prodejnách. V předchozí studii to uvedla pouhá tři procenta dotázaných. Podobné změny nastaly i v dalších středoevropských zemích. Na Slovensku stoupl počet o 23 procentních bodů na 25 procent, v Maďarsku o 11 procentních bodů na 12 procent a v Polsku vzrostl o sedm procentních bodů na 13 procent.
Studie společnosti ACNielsen se každoročně realizuje v 50 zemích světa, z toho 30 zemí je v Evropě. Výsledky vychází z dotazování respondentů, které se uskutečnilo od 7. do 25. listopadu 2005.