"Tato trať je pro nás z hlediska osobní regionální dopravy velmi důležitá, má velké vytížení. Kromě toho zde byl již v 80. letech odstartován první integrovaný dopravní systém," uvedl dnes ve Zlíně generální ředitel Českých drah Josef Bazala. Soupravy jsou označeny logem Zlínského kraje, o jméno kraje byl doplněn i jejich název.
"Železniční doprava musí být stejně pohodlná, komfortní, rychlá a kvalitní jako automobilová doprava. Jsem přesvědčený, že tato vozidla všechny parametry splňují a stanou se konkurencí autobusové i individuální automobilové dopravě," uvedl ministr dopravy Milan Šimonovský.
Motorové soupravy Regionova vznikají přestavbou motorového vozu řady 810 a přípojného vozu. Cena přestavby je asi 20 milionů korun. České dráhy chtějí do tří let stovku souprav. Dopravce počítá i s verzí se třemi vozy, která bude mít premiéru na přelomu letošního a příštího roku v Libereckém kraji.
Železniční trať z Otrokovic do Vizovic, která je v současném jízdním řádu označena číslem 331, v roce 1899 postavila firma Török&Janowitz. Otrokovice, jež do té doby byly pouze zastávkou na Severní dráze císaře Ferdinanda, se tak staly nádražím. Železnice později sehrála významnou roli v rozvoji Baťova koncernu.