Kraj v minulosti dvakrát schválil severní variantu, která se nelíbí státu, a nedávno proto souhlasil i s dopracováním jižní trasy. K té se nyní vyjadřují orgány státní správy a v červnu se rozhodnou zastupitelé. "Do konce roku se v územním plánu musí schválit severní nebo jižní trasa a potom připadá v úvahu jeho úprava," uvedl Toman. Střední varianta by se oproti jihu více stočila k Chocni a Vysokému Mýtu.
Petici proti jižní variantě s téměř 70 podpisy nedávno dostal krajský úřad například od obyvatel litomyšlské místní části Suchá na Svitavsku. Kraj již dříve obdržel řadu protestů proti oběma variantám komunikace. "Rychlostní komunikace by vedla v bezprostřední blízkosti naší obce. Tím bychom ztratili to jediné, co zde máme - klid a čisté ovzduší," obává se organizátorka petice proti jižní variantě Jarmila Hendrychová.
Budování silnice by podle ní rovněž zabralo úrodnou zemědělskou půdu. Severní trasu zase nechtějí například ve Sloupnici na Ústeckoorlicku.
Vláda i Pardubický kraj se před několika týdny vyjádřily pro jižní variantu R35. Stát navrhl k městům na severu kraje postavit přivaděče a obchvaty. První stavební práce by mohly začít během roku 2008, dokončení se předpokládá do roku 2014, uvedl již dříve ministr dopravy Milan Šimonovský. Se stavbou prvního úseku v Sedlicích u Pardubic by se mělo podle představitelů kraje začít již letos, kdy se rovněž za 35 milionů korun opraví příjezd od Dolan.
Silnice R35 by se měla stát nejdelší rychlostní silnicí v zemi. Spolu s dálnicí D11 z Prahy do Hradce Králové vytvoří takzvanou alternativní severní trasu spojující Čechy a Moravu. Komunikace by měla odlehčit dopravě na páteřní dálnici D1. R35 spojí Lipník nad Bečvou, Olomouc, Hradec Králové, Turnov a Liberec.