ČD podle Ondrůje předložily nabídku s nejlepší kombinací ceny, spojení a kvality železničních vozidel. Konkrétní nabídnutou cenu ale zatím nezveřejnily. Ministr dopravy Milan Šimonovský dříve uvedl, že pod tlakem konkurence obdrželo ministerstvo už v prvním kole tendru o 20 procent nižší nabídky, než byla ta původní od Českých drah. Nižší cenu nabídli jak konkurenti, tak samotné dráhy.
ČD nasadí na spoje moderní motorové vozy. "Samozřejmostí je moderní interiér s pohodlnými čalouněnými sedadly, informační systém a také možnost přepravy osob se sníženou pohyblivostí stejně jako kol," řekl mluvčí. Proti drahám přitom stála například nabídka společnosti Viamont s moderní německou soupravou Desiro.
Podle Ondrůje ale není v kvalitě velký rozdíl mezi motorovými vlaky řady 843 vyrobenými v polovině devadesátých let, které nabídly ČD, a mezi vlaky Desiro, jež jsou jen asi o pět let mladší.
Vítězství ČD v soutěži je podle Ondrůje výhodné pro cestující. Na trati mezi Mostem a Plzní budou stejně jako jinde moci využívat síťové jízdenky a slevy. ČD nabídly výhodnější cenu také díky tomu, že vzhledem k provozu na celé české síti nemají zvýšené náklady s návozem souprav na provozovanou trať.
Vítězství ve výběrovém řízení drahám oznámilo tento týden ministerstvo dopravy, které současně vedení podniku vyzvalo k jednání o uzavření smlouvy. Soutěž je vypsána na osm let s ročním prodlužováním. MD podobný tendr vypsalo také na trať Pardubice - Liberec. I tam se kromě drah přihlásil Viamont a Connex.