Souběžně se v novém závodě bude budovat kompletní výroba se svařovnou, lakovnou a montáží. Zahájení jejího provozu je plánováno na první polovinu roku 2009. Cílem nového projektu je zvýšit ruský odbyt z dnešních zhruba 10.000 na 30.000 vozů Škoda ročně a vedle modelu Octavia výhledově v Rusku montovat také vozy Fabia a Superb.
Nový závod vznikne ve městě Kaluga, zhruba 160 kilometrů jihozápadně od Moskvy. Za ruskou stranu smlouvy podepsali ministr German Gref a guvernér oblasti Kaluga Anatolij Artamonov.
"Chceme ještě lépe využít růstové šance ruského trhu a novým závodem posílit pozici značky Škoda v Rusku," řekl v Moskvě Detlef Wittig. Kvůli vysokým clům na dovážené vozy ve výši 25 procent tu lze modely značky Škoda nabízet za konkurenceschopné ceny pouze tehdy, pokud budou také v Rusku vyráběny. "Společně s tím, že na cca tři procenta klesnou také cla na importované montážní díly, můžeme pro naše vozy kalkulovat výhodnější ceny, tím zvýšit objem prodeje v Rusku, současně zvýšit objem dodávek z našich výrobních závodů v Česku a zde zajistit zaměstnanost," prohlásil předseda představenstva Škoda Auto.
Kaluga leží v centru evropské části Ruské federace zhruba 160 kilometrů jihozápadně od Moskvy. Město má více než 330.000 obyvatel a platí za významné centrum výzkumu a průmyslu. Je také sídlem vlády oblasti Kaluga.
Montáž v Rusku je součástí areálové a rozvojové strategie společnosti Škoda Auto. Ta zahrnuje další montážní a výrobní základny na Ukrajině, v Kazachstánu, Bosně, Indii a Číně.
Agentura Reuters již dříve uvedla, že plný provoz by továrna s kapacitou 115.000 vozů ročně měla zahájit v první polovině roku 2008. Ruský list Kommersant minulý týden uvedl, že projekt si vyžádá investici přes 400 milionů eur (více než 11 miliard Kč) a továrna zabere zhruba 1000 hektarů v průmyslové zóně blízko místního letiště.