Makro se chce zaměřit na klíčové zákazníky a zbavit svátečních

31.05.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 31. května (ČTK) - Velkoobchodní řetězec Makro Cash & Carry ČR se od léta více zaměří na své klíčové zákazníky, kteří za nákupy měsíčně utrácejí desetitisíce korun, a naopak hodlá vyřadit ze své databáze sváteční klienty. Společnost Makro proto od července zavede nové obchodní podmínky, podle kterých přijdou o členské karty zákazníci, kteří za půl roku utratí v jejích prodejnách méně než dva tisíce korun (bez DPH). Podle odhadu vedení společnosti Makro by se to mohlo týkat zhruba deseti procent z milionu zákazníků velkoobchodního řetězce.

Generální ředitel společnosti Makro Cash&Carry Martin Dlouhý dnes novinářům řekl, že zákazníky, kteří dvoutisícový limit do konce letošního roku nesplní, Makro na hrozící zrušení registrace nejprve upozorní. Pokud ani během následujícího čtvrt roku nevyhoví podmínce minimálního obratu, přijdou o registraci. "Náš odhad je, že bychom měli (kvůli zavedení minimálního obratu) snížit naši databázi zákazníků asi o deset procent," uvedl Dlouhý.

Naopak pro klíčové zákazníky zejména z oblasti gastronomie a nezávislého maloobchodu Makro sjednotilo hranici pro získání zlaté karty Makro, která bude vyjádřena měsíčními tržbami více než 40.000 korun (bez DPH). Měsíční obrat pro stříbrnou kartu bude 20.000 až 40.000 korun (bez DPH). Majitelé těchto karet mohou čerpat různé bonusy či výhody, jako jsou například vyhrazené nákupní hodiny či poradenský servis.

Společnost Makro změnu obchodních podmínek zdůvodnilo průzkumem, podle kterého si její klíčoví zákazníci přejí komfortní nakupování, odlišení od ostatních zákazníků, profesionální poradenství a individuální přístup ze strany velkoobchodního řetězce.

Nové obchodní podmínky Makro od letošního února testovalo ve svých prodejnách v Ústí nad Labem a slovenské Nitře. "Výsledky pilotního projektu nás příjemně překvapily. Naprostá většina zákazníků změnu uvítala, i když ze začátku někteří byli skeptičtí," uvedl ředitel ústecké prodejny Makro Tomáš Matějka, podle kterého si zákazníci pochvalovali hlavně rozšíření vyhrazené otevírací doby pro klíčové klienty.

Společnosti Makro Cash&Carry ČR, která v České republice provozuje 12 velkoobchodních center a z pohledu tržeb je dlouhodobě největším obchodním řetězcem v zemi, loni klesly tržby z 38,2 miliardy korun v roce 2004 na 37 miliard korun. Společnost Makro patří do nadnárodní skupiny Metro Cash&Carry, pod kterou spadá více než 540 velkoobchodních center ve 28 zemích.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK