Někteří se nechali již zlákat nabídkami cestovních kanceláří a již s předstihem vyrazili za sluncem do různých koutů světa. Většina z nás však má pár dní zaslouženého odpočinku od pracovních povinností teprve před sebou. Podle expertů z oblasti cestovního ruchu by letošní sezóna měla být rekordní, alespoň co do počtu českých občanů cestujících do zahraničí.
Pojištění na cesty samozřejmostí
Ať už cestujete do některého z okolních států Evropské unie, nebo se chystáte mimo unijní oblast, neměly byste zapomenout na uzavření cestovního pojištění. Právě v letních měsících se poptávka po tomto produktu několikanásobně zvýší. Nejinak tomu bude i tento rok. Pojišťovny jsou na tento nápor připraveny a mají dostatečné kapacity, aby mohly plně pokrýt zvýšenou poptávku po cestovním pojištění jak z hlediska objemu, tak i rozmanitosti potřeb jejich klientů.
Nezahálí ani asistenti
Nastanou-li v zahraniční nečekané problémy v podobě zranění, onemocnění, odcizení či poruchy vozidla apod., situace resp. její řešení se může mnohdy řádně zkomplikovat. V těchto případech je připravena „prodloužená ruka“ pojišťoven, a to asistenční služba. Pojišťovny sdružené pod hlavičkou České asociace pojišťoven spolupracují s renomovanými asistenčními společnostmi s celosvětovou působností, s dlouholetou tradicí a silným finančním zázemím. Není tedy nic jednoduššího, než zvednout telefon a spojit se s operátory, kteří rádi a ochotně vypomohou a poradí.
Kapacitní parametry asistenčních společností jsou obrovské. Lze se na ni obrátit z kteréhokoli místa na světě, 24 hodin denně. Tisíce jejich specialistů řízených z mnoha desítek operačních center jsou schopny okamžitě zasáhnout kdekoliv na světě a komunikují celkem ve více než 40 jazycích. Asistenční společnosti spolupracují s několika statisíci poskytovatelů specializovaných služeb jako jsou nemocnice, ambulantní lékaři, aj.
Spolu a lépe
V zájmu zlepšení péče o českého občana v zahraničí se rozvinula spolupráce mezi pojišťovnami a asistenčními společnostmi na straně jedné a Ministerstvem zahraničních věcí na straně druhé. Jejím cílem je dosáhnout optimální koordinace činností asistenčních služeb a zastupitelských úřadů České republiky. Tato koordinace a spolupráce je nutná zejména v závažnějších případech a situacích, kam pravomoci asistenčních služeb již nedosahují, tzn. zejména při potřebě komunikace s úředními místy, policií apod.
Zdroj informací: Tisková zpráva ČAP