Prudký nárůst by měla zaznamenat rovněž Čína, kde by se měla produkce zvýšit o 55 procent na 4,369 milionu vozů. Ve spojených státech očekává PwC nárůst o 9,5 procenta na 12,664 milionu vozů a v Německu o 2,9 procenta na 5,215 milionu vozů. V Japonsku by však produkce měla klesnout o 2,6 procenta na 10,081 milionu vozů.
Automobilový průmysl patří mezi přední zaměstnavatele v USA i v západní Evropě. V posledních letech se však výroba automobilů a s ní spojená pracovní místa stále více přesouvají do zemí s nižšími mzdovými náklady, například do východní Evropy.
Počet zaměstnanců v automobilovém průmyslu v nových členských zemích Evropské unie se podle Evropského svazu výrobců automobilů ACEA v roce 2004 zvýšil na 284.507 lidí z 235.826 lidí v roce 2000. Přispěla k tomu rovněž Česká republika, kde výroba vzrostla na 93.107 ze 78.676 lidí. V 15 starších členech EU počet zaměstnanců v automobilovém průmyslu naopak klesl na 1,978 milionu z 1,992 milionu lidí.
Podle svazu německého automobilového průmyslu VDA činily v loňském roce náklady na pracovní sílu v automobilovém průmyslu v Německu zhruba 39 eur za hodinu, zatímco v České republice to bylo pouhých 6,6 eura a na Slovensku 5,4 eura.
Výrobu automobilů v České republice by měla podpořit nová továrna jihokorejské automobilky Hyundai Motor, která by měla zahájit výrobu v roce 2008. Závod Hyundai v Nošovicích by měl vyrábět 200.000 automobilů ročně a po rozšíření kapacit až 300.000 automobilů ročně.