Celosvětové příjmy z reklamy v placených novinách loni stouply o 5,7 procenta, tedy nejprudším tempem za poslední čtyři roky. V Česku se tyto příjmy zvýšily o 6,38 procenta, uvedla WAN. Podle dřívější analýzy společnosti PricewaterhouseCoopers, která uváděla podobný procentuální nárůst, příjmy vydavatelů z tiskové reklamy v Česku loni stouply na 7,635 miliardy korun.
Za uplynulých pět let celosvětový prodej novin vzrostl o šest procent a náklad o 7,8 procenta. Bezplatně distribuované noviny se nyní na celkovém nákladu podílejí šesti procenty, v samotné Evropě jejich podíl dosahuje dokonce 17 procent. Počet čtenářů novinových internetových stránek se loni zvýšil o 8,7 procenta a za uplynulých pět let se ztrojnásobil.
"Celkově počet čtenářů novin dál roste, a to u tištěných i internetových formátů," řekl generální ředitel asociace Timothy Balding. "Noviny zvyšují svůj dosah díky využití široké řady nových distribučních kanálů, od deníků nabízených zdarma po internetová vydání. Prokazují, že jsou neuvěřitelně odolné vůči náporu rozsáhlé mediální konkurence," dodal.