"Ke změnám souvisejícím s převzetím obchodů Carrefour dochází velmi postupně," řekl Jan Štěpánek ze společnosti Tesco Stores ČR. Dodal, že zbývajících deset bývalých hypermarketů Carrefour dostane nové logo Tesco v následujících sedmi týdnech.
Tesco nyní pomocí ankety zjišťuje názory zákazníků na to, jak by začlenění obchodů Carrefour do sítě Tesco mělo vypadat. "Od spuštění kampaně 1. června jsme obdrželi několik stovek připomínek. Ty v současné době analyzujeme, abychom jim mohli přizpůsobit proces převodu obchodů Carrefour na Tesco," uvedl Štěpánek.
Tesco podle něj již brzy v 11 převzatých prodejnách Carrefour zavede své privátní výrobky, kterými nahradí zboží prodávané pod značkou Carrefour. Za dva týdny chce Tesco v nových hypermarketech spustit také vlastní cenové programy, které jsou u šesti desítek nejprodávanějších výrobků každodenní spotřeby zaměřené na nejnižší ceny v okruhu deseti kilometrů od prodejny. "Zaměříme se rovněž na průchodnost nákupních uliček a na čistotu obchodů," podotkl Štěpánek.
Podle dohody z loňského září má britské Tesco kromě 11 českých hypermarketů Carrefour získat čtyři slovenské prodejny tohoto francouzského řetězce. Tesco naopak Carrefouru přenechá svých šest obchodů a dvě obchodní centra na Tchaj-wanu a doplatí mu 57,5 milionu eur (zhruba 1,7 miliardy korun). Evropská komise schválila společnosti Tesco koupi českých prodejen francouzského Carrefouru loni v prosinci, slovenské úřady ale transakci zatím neposvětily.
"O slovenské obchody Carrefour máme samozřejmě i nadále zájem a doufáme, že transakce bude schválena. Se slovenským úřadem pro ochranu hospodářské soutěže proto budeme i nadále intenzivně spolupracovat," prohlásila mluvčí Tesco Stores ČR Jana Matoušková.
Tesco nyní v ČR provozuje šest obchodních domů, 42 hypermarketů, 28 supermarketů a pět čerpacích stanic. Letos na jaře získalo i 27 supermarketů německé obchodní skupiny Edeka, která stejně jako Carrefour odešla z Česka.
Česko podle odborníků čeká po velkých investicích do budování nové obchodní sítě právě období akvizic konkurenčních obchodních řetězců. Tuzemský maloobchodní trh je totiž již z pohledu hustoty prodejní sítě téměř nasycený a další růst tržního podílu obchodníkům zaručí především slučování.
Deseti největším obchodním řetězcům v loňském roce v ČR podle předběžných výsledků Incoma Research a časopisu Moderní obchod vzrostly tržby o 11 miliard na 226 miliard korun. První místo na žebříčku patřilo s tržbami 37,5 miliardy korun stejně jako v roce 2004 velkoobchodnímu řetězci Makro Cash&Carry. Na druhé příčce loni poprvé skončila skupina Schwarz ČR (37 miliard Kč), která provozuje hypermarkety Kaufland a diskonty Lidl.