"Rozhodli jsme se poplatek za neuznané reklamace neúčtovat, už jsme o tom informovali i naše dealery," řekl Aktuálně.cz mluvčí T-Mobile Jiří Hájek. Firma prý na změnu svého postoje přistoupila i přesto, že stále není přesvědčena o tom, že by postupovala chybně. "Rozhodnutí soudu ale respektujeme," dodal Hájek.
Firma vybírala poplatky například za to, že zákazník podle servisních pracovníků neoprávněně reklamoval telefon, který mu přestal zvonit a pouze vibroval.
Mluvčí Sdružení obrany spotřebitelů Ivana Picková uvedla, že T-Mobile byl podle informací sdružení poslední velkou firmou, která poplatek po zákaznicích chtěla. "Stížnosti na jiné firmy jsme nedostali," uvedla Picková. Od začátku letošního roku podle ní poplatek zrušila Česká pošta.
Spotřebitelské sdružení zjistilo účtování poplatků za neoprávněnou reklamaci, až v řádu několika set korun, především v rámci auditu internetových obchodníků. Týká se také prodejců s mobilními telefony a s počítači. Pod tlakem sdružení už svoje obchodní podmínky změnil jeden z největších internetových obchodů v tuzemsku, společnost InternetMall.
Sporné podle serveru zůstávají reklamační řády některých bank, které v nich stále poplatky za neuznané reklamace mají zaneseny. Zrušení těchto poplatků bylo jedním z bodů, na kterých se banky a ministerstvo financí nedokázaly shodnout.
Ministerstvu financí se zatím nepodařilo prosadit zákon, jehož součástí byl také zákaz vymáhání poplatku za neoprávněnou reklamaci. Zákon proto, že byl součástí nesouvisející novely insolvenčního zákona, zamítli senátoři.