Nový řídící vůz bude přínosem také pro České dráhy. "Jde o upravený vagon, který má na jedné straně stanoviště strojvedoucího, ale není vybaven pohonnou jednotkou. Výrazně se tím zvýší efektivita provozu," uvedl náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Kolář. Odpadne čas potřebný na odpojení lokomotivy v koncové stanici a potřeba objíždět vlakovou soustavu, aby se vlak mohl vydat na zpáteční cestu.
ČD nasadí řídící vůz především pro rychlíkové spoje na neelektrifikovaných tratích v Libereckém kraji. Dosud se vlaky s řídícími vozy používaly hlavně ve Švýcarsku a Německu, na českých tratích jezdily výjimečně.
Pars nova bude vůz vyrábět z poštovních vozů, které již nyní nemají využití. "Letos dodáme prvních šest kusů, první z nich začne sloužit veřejnosti již v červenci," řekl Ignačák.
Do modernizace osobní dopravy letos ČD vloží kolem 800 milionů korun, příští rok by to mělo být ještě více. Kromě řídících vozů 954 ČD průběžně uvádějí do provozu soupravy Regionova - letos jich bude cekem 20, příští rok 40, a dvoupodlažní elektrické příměstské jednotky 471 z dílny ostravské ČKD Vagonka.