Za rok 2007 počítá plán se ztrátou 105 milionů korun. K zisku by se měl podnik vrátit v roce 2008, kdy společnost počítá s 215 miliony korun.
V účetnictví 2005 má přitom podnik ztrátu z minulých let ve výši 689 milionů korun. Podle podnikatelského plánu by tak v prvním ziskovém roce dosáhl nahromaděný prodělek asi 1,3 miliardy korun, což je zhruba ztráta, jakou měl podnik v době, kdy do něj nastoupil bývalý prezident Jaroslav Tvrdík. Ten plánoval, že kumulovanou ztrátu podnik uhradí z výnosů tří let, tedy do roku 2008.
Podle Lašáka nebude vysoká nahromaděná ztráta na překážku pro případnou privatizaci podniku. Potenciální zájemce bude podle Lašáka podnik hodnotit podle budoucích výnosů. "Proto je důležité tříletý podnikatelský plán každoročně aktualizovat. Z něho musí být zřejmé, že firma je schopna postupně kumulovanou ztrátu uhradit," řekl.
Lašákův předchůdce Tvrdík měl firmu připravit na privatizaci do konce letošního roku. Podnik se ale propadl do vysoké ztráty, kterou podle minulého i současného vedení způsobil hlavně růst cen paliva a vysoká konkurence, podle odborů však hlavně špatná manažerská rozhodnutí minulého vedení. Zástupci státu již uvedli, že by privatizace v době, kdy podnik vytváří ztrátu, nebyla vhodná. S privatizací se tak zřejmě nepočítá dříve než v roce 2008.
Plán hospodaření, který Lašák zveřejnil, počítá se současným stavem na charterovém trhu, kde si ČSA a Travel Service konkurují. ČSA ale do konce roku chtějí rozhodnout o konsolidaci trhu, ať již koupí dlouhodobých smluv Travel Service nebo odprodejem vlastní charterové flotily. To bude mít na celkové výsledky vliv. Charterová doprava totiž loni vynesla ČSA téměř dvě miliardy korun.
Na plán do roku 2008 by ale naopak zřejmě nemělo mít vliv rozhodnutí o obnově dálkové flotily. Pokud k němu společnost přistoupí, nová letadla, která by měla zvýšit výnosy především díky letům na Dálný východ, by se ve flotile objevila nejdříve v roce 2008.