ČSA vybraly dva nové viceprezidenty ve výběrovém řízení

16.06.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 16. června (ČTK) - České aerolinie vybraly dva nové viceprezidenty ve výběrovém řízení. Viceprezidentem pro letový provoz se 1. července stane Jan Janík, který ve funkci nahradí Petera Juska. Ten přejde na pozici viceprezidenta pro pozemní provoz a nahradí Jiřího Pose, který z ČSA odešel a stal se ředitelem obchodu, marketingu a provozu Letiště Praha. Řekla to mluvčí ČSA Jana Víšková.

Nový prezident aerolinií Radomír Lašák nedávno oznámil, že s některými manažery se "neshodl v názorech na řešení ekonomické situace v ČSA a oni proto zvolili nové kariéry". Tým nových viceprezidentů již má Lašák sestaven. Většina z nich má do funkcí nastoupit do konce léta. Na rozdíl od ostatních viceprezidentských pozic nejvyšší manažery pro pozemní a letový provoz podnik vybíral ze svých zaměstnanců formou výběrového řízení.

Nově schválená tříletá strategie podniku počítá mimo jiné s lepším využitím letadel, což si vyžádá také lepší plánování využití pracovního času posádek. To bude také jedním z prvních úkolů nového viceprezidenta letového úseku.

Osmatřicetiletý Janík vystudoval Elektrotechnickou fakultu ČVUT. Po třech letech práce odborného asistenta na VUT, se stal technickým ředitelem firmy Toma. V letech 1999 až 2002 působil v různých manažerských pozicích u nadnárodních společností mimo oblast letectví. Od roku 2002 do 2004 byl viceprezidentem Aera Vodochody. Do ČSA ho přivedl zájem o místo dopravního pilota. V roce 2004 absolvoval typový výcvik v ČSA a stal se druhým pilotem letadel Boeing 737. Na začátku letošního roku pak začal létat na nových letounech Airbus A320. Kromě létání se věnuje práci pozemního instruktora.

Čtyřiačtyřicetiletý Jusko pracuje v ČSA od roku 1987. Po absolvování Institutu inženýrů civilního letectví v Kyjevě v roce 1987 nastoupil nejprve do technické části a o dva roky později na letový úsek jako palubní inženýr letounu TU 154. Kariéru v ČSA přerušil v letech 1992 a 93, kdy byl částečně uvolněn ze stavu a pracoval jako pilot ČSA pro Air Moravia. Po návratu do letového úseku se postupně stal pilotem TU 134 a B737, velitelem letounu ATR 72 a B737 a od roku 2001 letovým a pozemním instruktorem. Viceprezidentem pro letový provoz byl jmenován v roce 2002. V nové funkci viceprezidenta pro pozemní provoz se chce Jusko zaměřit především na zjednodušení organizace pozemního provozu.

ČSA se loni propadly do ztráty 396 milionů korun. Obdobný výsledek očekává nové vedení i letos. Do zisku by se společnost mohla vrátit v roce 2008.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK