Nový prezident aerolinií Radomír Lašák nedávno oznámil, že s některými manažery se "neshodl v názorech na řešení ekonomické situace v ČSA a oni proto zvolili nové kariéry". Tým nových viceprezidentů již má Lašák sestaven. Většina z nich má do funkcí nastoupit do konce léta. Na rozdíl od ostatních viceprezidentských pozic nejvyšší manažery pro pozemní a letový provoz podnik vybíral ze svých zaměstnanců formou výběrového řízení.
Nově schválená tříletá strategie podniku počítá mimo jiné s lepším využitím letadel, což si vyžádá také lepší plánování využití pracovního času posádek. To bude také jedním z prvních úkolů nového viceprezidenta letového úseku.
Osmatřicetiletý Janík vystudoval Elektrotechnickou fakultu ČVUT. Po třech letech práce odborného asistenta na VUT, se stal technickým ředitelem firmy Toma. V letech 1999 až 2002 působil v různých manažerských pozicích u nadnárodních společností mimo oblast letectví. Od roku 2002 do 2004 byl viceprezidentem Aera Vodochody. Do ČSA ho přivedl zájem o místo dopravního pilota. V roce 2004 absolvoval typový výcvik v ČSA a stal se druhým pilotem letadel Boeing 737. Na začátku letošního roku pak začal létat na nových letounech Airbus A320. Kromě létání se věnuje práci pozemního instruktora.
Čtyřiačtyřicetiletý Jusko pracuje v ČSA od roku 1987. Po absolvování Institutu inženýrů civilního letectví v Kyjevě v roce 1987 nastoupil nejprve do technické části a o dva roky později na letový úsek jako palubní inženýr letounu TU 154. Kariéru v ČSA přerušil v letech 1992 a 93, kdy byl částečně uvolněn ze stavu a pracoval jako pilot ČSA pro Air Moravia. Po návratu do letového úseku se postupně stal pilotem TU 134 a B737, velitelem letounu ATR 72 a B737 a od roku 2001 letovým a pozemním instruktorem. Viceprezidentem pro letový provoz byl jmenován v roce 2002. V nové funkci viceprezidenta pro pozemní provoz se chce Jusko zaměřit především na zjednodušení organizace pozemního provozu.
ČSA se loni propadly do ztráty 396 milionů korun. Obdobný výsledek očekává nové vedení i letos. Do zisku by se společnost mohla vrátit v roce 2008.