Eurotel například nabízí prostřednictvím dealerů uzavření smlouvy se závazkem placení měsíčního paušálu po dobu dvou let. Po zákaznících, kteří se rozhodnou službu vypovědět, firma požaduje několikatisícový poplatek za předčasnou výpověď. Podle sdružení má ale spotřebitel, který uzavře smlouvu mimo obvyklé prostory podnikání operátora, nárok podle občanského zákoníku na odstoupení od smlouvy bez jakékoli sankce a udání důvodu do 14 dnů od jejího uzavření.
S názorem sdružení založeném na povrchní analýze občanského zákoníku nelze podle mluvčího Eurotelu Martina Žabky souhlasit. "Při správném a právně konformním výkladu tohoto ustanovení nelze než dojít k závěru, že smlouvy o poskytování služeb elektronických komunikací společnosti Eurotel jsou vyňaty ze skupiny spotřebitelských smluv, u kterých je dána možnost od smlouvy z uvedených důvodů odstoupit," uvedl Žabka.
Podle advokáta specializujícího se na problematiku ochrany spotřebitele a telekomunikací Tomáše Pelikána Eurotel ignoruje novelizaci občanského zákoníku, která zpřesnila vymezení pojmu spotřebitelská smlouva, když vůbec nerozlišuje, zda jde o smlouvu kupní či o poskytování telekomunikačních služeb. Jako jediný pojmový znak stanoví to, že smlouvu uzavírá dodavatel se spotřebitelem. "U smlouvy o poskytování telekomunikačních služeb je nepochybně na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel, takže se musí jednat o spotřebitelskou smlouvu," dodal.