Hlavní sezonní výprodej dnes zahájila například společnost Tesco Stores ČR, která až o 70 procent zlevnila veškerý jarní a letní sortiment oděvů včetně vlajkové značky Cherokee z dámské, pánské a dětské kolekce. Mluvčí Teska Jana Matoušková řekla, že díky slevám vzrostl prodej textilu o desítky procent. "Lidé často využívají slevy k tomu, aby se za velmi příznivé ceny vybavili na letní dovolenou. Největší zájem je o pánská trička, pánské košile s krátkým rukávem, dámská trička a sukně, ale také o dětský a kojenecký textil," uvedla.
Tesco například zlevnilo dámské a pánské džíny na 190 korun z 399 korun, dámské halenky na 210 korun z původních 499 korun či pánské košile na 210 korun z 399 korun. Slevy dnes odstartovala také síť oděvních prodejen C&A Móda, která zlevnila vybrané zboží až o 50 procent.
Na letní slevy ve výši několika desítek procent dnes lákaly také prodejny obchodů s oděvy a textilem Marks & Spencer. Prodejny C&A i Marks & Spencer na Václavském náměstí byly v poledne plné koupěchtivých zákazníků, z nichž někteří mluvili anglicky či německy.
Ve znamení sezonních slev letního zboží budou i prázdninové měsíce, kdy by měly ceny klesnout ještě výrazněji. "Slevy bývají třeba i 70 procent. Bude záležet na tom, jak velké zásoby jarního a letního sortimentu obchodníkům zůstanou," řekla ČTK mluvčí společnosti Marks&Spencer Renata Fišerová. Prodejny Tesco podle Matouškové během prázdnin zlevní také ostatní sezonní sortiment včetně sportovního vybavení.
Na letní výprodeje si posvítí Česká obchodní inspekce. Loni totiž novoroční slevy v hypermarketech doprovázely problémy a na chování obchodníků si stěžovalo velké množství lidí. Mluvčí ČOI Miloslava Fléglová řekla, že kontroly budou zaměřené na správné procentní vyjádření a účtování slev, poctivost prodeje a dodržování dalších zákonem stanovených podmínek. Zatímco na začátku letošního roku za porušení zákona o ochraně spotřebitele hrozila nepoctivým obchodníkům maximálně milionová pokuta, nyní ji novela tohoto zákona zvýšila na 50 milionů korun.
Podmínky pro výprodeje od začátku letošního roku zpřísnila také novela zákona o regulaci reklamy, která řetězcům mimo jiné ukládá stanovit začátek a konec výprodejů. Při plošné reklamě by obchodníci měli mít dostatek zboží na skladě, anebo uvést množství zlevněného zboží v jednotlivých prodejnách.
Obchodníci si díky velkým sezonním výprodejům uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží. V uplynulých letech tuzemští obchodníci letní slevy zahajovali stále dříve, a kopírovali tak situaci v západní Evropě, kde mají tyto akce dlouholetou tradici. Časný začátek výprodejů prosazují v Evropě velké obchodní domy, které argumentují tím, že počátkem července se už velká města vylidní a není komu prodávat.
Letní snížení cen se oproti minulosti stále častěji uplatňuje kromě oděvů i v dalších částech maloobchodního trhu. "Se sezonními výprodeji se tak spotřebitelé setkávají například v obchodech se sportovními potřebami, zahradní technikou či kosmetikou," řekla již dříve mluvčí GE Money Multiservis Eva Chaloupková.