Reklamní agentura se chtěla z výzkumu dozvědět, jaký je typický konzument piva, jaké má zájmy a kupní sílu. Na jeho základě pak vytvořila několik základních typů pijáků. Největší skupinou jsou podle ní tzv. příležitostní pijáci, kteří pivo ochutnají v průměru jednou měsíčně. Dohromady jich je 29 procent, tři čtvrtiny z nich tvoří ženy.
Druhou největší skupinou jsou s 11 procenty štamgasti, pro které je podle Míly Knepra z MARK/BBDO pivo "osou jejich života". Více než polovina ze štamgastů, které tvoří většinou starší muži, pivo pije denně. Naopak mladší muži do 30 let spadají do kategorie s názvem "parťáci", která má v populaci devítiprocentní podíl. Parťáci pijí každý třetí den a téměř vždy mimo domov s přáteli.
Stejně často, ale téměř výhradně doma po pivu sahá osm procent tzv. "nevybíravých" - starších mužů, kteří nemají žádnou oblíbenou pivní značku. "Loajálních domáckých" konzumentů je deset procent a podle Knepra patří k "lahváčové kultuře". Pijí každý druhý den a většinou si oblíbili jednu značku. I v této skupině převažují muži, jejich průměrný věk je 56 let.
Největší kupní sílu ze všech skupin pijáků piva mají tzv. sportovci. Mezi nimi se totiž častěji vyskytují konzumenti s vyšším vzděláním, podnikatelé a řídící pracovníci. Sportovci pijí v průměru 14 dní z měsíce, v polovině případů v hospodách či restauracích.
Pivo v Česku vůbec nepije 17 procent respondentů, deset procent dotázaných patřilo k mladistvým, kteří alkohol pít nesmějí.