"Nejvíce začneme šetřit na zábavě mimo domov, na novém oblečení a rušíme plány na pořízení nových technologií," řekla MfD mluvčí společnosti Barbora Bastlová.
Průzkum provedla společnost po internetu mezi 23.500 lidí ve 42 zemích.
Výdaje za zábavu, za oblečení a elektroniku by omezili lidé napříč kontinenty podle stejného klíče. Tyto tři oblasti shodně vyjmenovala půlka lidí v každé zemi. Mnozí také říkají, že by začali šetřit na teple doma. "V úvahu jsme vzali i výsledky z dřívější studie o využívání peněz, které lidem zůstanou po zaplacení nutných výdajů. Zřetelně je vidět, že Evropané se jen neradi vzdávají kvality svého života například u dovolené a zařízení domácností," cituje MfD Bastlovou.
Češi také odpovídají, že nehodlají příliš ušetřit na alkoholu a cigaretách a auto by omezila jen čtvrtina lidí.
Třetina lidí podle MfD říká, že by začala šetřit i na jídle, nosit si obědy do práce z domova a nakupovat například privátní značky velkých obchodních řetězců.
Jakkoliv jdou na českém trhu stále více na odbyt levnější privátní značky řetězců, je větší zájem i o dražší zboží, píše MfD. "Je to poznat na zájmu o luxusní vína, kvalitní sýry a jiné potraviny, cituje mluvčí Teska Janu Matouškovou. Šéf řetězce s elektronikou Datart Pavel Sláma zase MfD potvrdil mírně zvýšený zájem o dražší LCD a plazmové televizory.