Obě varianty narážejí na odpor části místních obyvatel severního Ústeckoorlicka i jižního Svitavska. "Jižní varianta zhorší životní prostředí, o půdu přijdou lidé i zvěř a ohrožen je zdroj pitné vody," tvrdí organizátor protestů proti jižní variantě Jan Vaňous z Bohuňovic na Svitavsku. Petici proti jižní trase již podle něj podepsalo přibližně 1500 lidí. "Trasa těsně kolem Litomyšle je nešťastná. Chceme ji odklonit nad Suchou a Janovem, kde by to nikomu nevadilo," dodal chovatel koní Rudolf Skřivan.
Naproti tomu oslavovali odpůrci severu, kteří na zasedání zastupitelstva opět přijeli s husitskými zbraněmi. "Jsme rádi, že to takto dopadlo. Zvítězila ta rozumnější jižní varianta. V podstatě nevím mezi obyvateli Sloupnice o nikom, kdo by se severní trasou pětatřicítky souhlasil," uvedl odpůrce severní trasy Jiří Černý ze sdružení Ochránci přírody Končin, Sloupnice a Vilámova. "V jižní trase se domy nebourají, severní varianta by znamenala demolici 40 až 50 stavení," tvrdí Jaromír Vala.
Jižní trasu podporuje stát i ekologové. "Výhodou jižní varianty R35 je postupné zprovozňování jednotlivých úseků a daleko menší riziko střetů s přírodou a s občany dotčených obcí," tvrdí Miroslav Patrik z ekologického sdružení Děti Země.
Obce na severu by měly být připojeny na R35 přivaděči a obchvaty. Podle krajského radního Iva Tomana jde zejména o vybudování přivaděčů k městům Ústí nad Orlicí a Česká Třebová a také obchvatů těchto měst. Dále budou modernizovány silnice v oblasti Zámrsk - Choceň - České Libchavy - Žamberk a následně převedeny do kategorie silnice první třídy. Rekonstrukce čeká silnici I/43 do Lanškrouna a další související stavby.
Silnice R35 by se měla stát nejdelší rychlostní silnicí v zemi. Spolu s dálnicí D11 z Prahy do Hradce Králové vytvoří takzvanou alternativní severní trasu spojující Čechy a Moravu. Komunikace by měla odlehčit dopravě na brněnské dálnici D1. R35 spojí Lipník nad Bečvou, Olomouc, Hradec Králové, Turnov a Liberec.