Podle deníku to bude v praxi vypadat tak, že se stačí například u moře vyfotit s největší vlnou a fotku (v nejlepším rozlišení) poslat mobilem na e-mailovou adresu České pošty. Ta z ní přes noc udělá klasický pohled a ráno ho pošle na klientem zadanou adresu, třeba babičce a dědečkovi.
Adresa i vzkaz pro adresáta se připíše k ememesce. Pohled půjde poslat i z digitálního fotoaparátu přes internet, píše MfD.
"Model této speciality jsme převzali ze skandinávských zemí, kde má opravdový úspěch," cituje MfD mluvčího České pošty Ivo Mravinace.
E-mailová adresa (pohlednice@doschranky.cz) bude v provozu s největší pravděpodobností až od srpna, není také zatím stoprocentně jisté, zda novinka bude fungovat ve všech třech mobilních sítích. "Zatím se to zkouší. Domluveni jsme už s Vodafonem a dalšími dvěma operátory se jedná," řekl MfD Mravinac. Návod bude k dispozici až po spuštění služby.
Cena 30 korun bude shodná pro posílání z České republiky i ze zahraničí a jsou v ní zahrnuty poplatky jak pro poštu, tak pro mobilní operátory. Při srovnání cen za známku a koupenou pohlednici v zahraničí tak MMS-pohled přes Českou poštu vyjde v mnoha případech levněji. A bude rychlejší. Pošta slibuje, že pohled bude ve schránce do tří dnů, píše MfD.
Česká pošta už proměny elektronických dat v tištěná dělá už delší dobu. Říká se tomu hybridní pošta a zatím ji využívají spíše firmy. Například vodárny nebo energetické společnosti pošlou data na poštu přes počítač. Složenky se vytisknou až na poště, odkud putují do schránek. Totéž se používá k zasílání reklamních pozvánek na výstavy a různé jiné akce, poznamenává deník.