Mail, zasílaný soukromou společností CzechTrade Internet, si řadový podnikatel může snadno splést s prezentací státní agentury. Takový dojem ještě umocní návštěva webu www.czechtrade.net, kde najde mapu zahraničních poboček společnosti CzechTrade Internet nebo logo s českou vlajkou.
"Z logotypu společnosti s ručením omezeným CzechTrade Internet lze jasně vysledovat snahu přiživit se na dobrém renomé České agentury na podporu obchodu, zkráceně CzechTrade, i na dlouhodobě budovaném povědomí o značce CzechTrade u české i zahraniční veřejnosti," uvedl tiskový mluvčí státní agentury Marek Pšeničný. Obchodní ředitel a majitel soukromé firmy CzechTrade Internet Jan Kučera však jakoukoli podobnost odmítá. Slovo CzechTrade je podle Kučery obecné a znamená "český obchod".
Společnost CzechTrade Internet na opakované upozornění na neoprávněnost svého jednání ze strany státní agentury nereagovala. Ta proto podala žalobu kvůli nekalé soutěži a porušování práv k ochranné známce. "První jednání by mělo proběhnout během léta," řekl Pšeničný. Soukromá firma se však nejenže nevzdala používání podobných prvků, ale naopak je ještě více připodobnila, dodal.
Počet poboček a jejich umístění CzechTrade Internet na svém webu podle Pšeničného průběžně obměňuje, sleduje při tom počet skutečných zahraničních zastoupení státní agentury CzechTrade. Jde jen o jakési virtuální pobočky na serveru, spravovaném v České republice, dodal Pšeničný. Připomněl, že "skutečný" CzechTrade má opravdové pobočky ve 29 zemích světa, v nichž je fyzicky přítomno celkem 32 lidí. "Jedná se o řadu poboček nové generace," reagoval Kučera. "Pobočka je v podstatě databázový server, který virtuálně pro rezidenty v dané zemi plní regionální zastoupení," dodal.
"Falešný" CzechTrade těží hlavně ze skutečnosti, že stejnojmenná státní agentura nemá zaregistrovány národní domény v některých zemích, kde působí její zahraniční pobočky, napsal Profit.