Podle tiskové zprávy firmy Gripen získala zakázku za 11 milionů korun například firma Evektor Aerotechnik, která v Kunovicích vyrábí sportovní letadla. Zástupci firmy však tvrdí, že zakázka na výrobu interiérů pro ruské aerotaxi M101 byla s ruským partnerem rozjednána již před tím, než se do obchodu zapojil akcionář Gripenu, společnost BAE Systems.
Dalším případem je vývoz notebooků od firmy FIC CZ za 1,7 miliardy korun pro BAE Systems. Do offsetů se však podle HN započetla i část dodávek, kterou by firma zřejmě prodala i bez získání zakázky pro BAE Systems.
Do offsetů byl započítán rovněž vývoz elektrárenských generátorů firmy Brush SEM za 1,5 miliardy korun. Brush však dodává veškeré generátory už od roku 2001 mateřské britské firmě FKI.
Také dodávky zdravotnického materiálu za 8,4 milionu korun od firmy MPH Medical Plastic pro společnost Smith Medical byly částečně započteny do offsetů. MPH jej přitom této společnosti dodává již devět let.
Podle náměstka ministra průmyslu Martina Tlapy dohoda o offsetech přesto českým firmám pomáhá. "Jde o to, že se díky ní zvyšují šance českých exportérů. Až čtyřicet procent světového obchodu dnes tvoří právě takové protiobchody, za jaké můžeme považovat 'offsety'. Je to běžná praxe," uvedl Tlapa.
Offsetový program si ale pochvalují i šéfové některých zapojených firem. Společnost Job Air, která nabízí servis letadel, léta usilovala o zakázku od firmy Saab, která je dalším akcionářem výrobce gripenů. "Zkoušeli jsme se s nimi domluvit od roku 1995, ale až loni pro rozjezdu 'offsetů' se spolupráce rozběhla, Saab s námi uzavřel velký kontrakt na opravy letadel," uvedl šéf firmy Josef Horňák.