Češi jsou optimističtí a chtějí více utrácet

28.06.2006 | , Cetelem
Tiskové zprávy


perex-img Zdroj: Finance.cz

Vyplývá to ze studie Barometr Cetelem, jejíž výsledky byly dnes zveřejněny. Velmi oblíbeným nákupním kanálem se stává internet, na kterém nakupují Češi především elektrospotřebiče a spotřební elektroniku.

Češi jsou optimističtí a chtějí více utrácet

Vyplývá to ze studie Barometr Cetelem, jejíž výsledky byly dnes zveřejněny. Velmi oblíbeným nákupním kanálem se stává internet, na kterém nakupují Češi především elektrospotřebiče a spotřební elektroniku.

Studie Barometr Cetelem je výsledkem průzkumu evropského trhu, který zahrnoval 12 evropských států – Belgii, Českou republiku, Francii, Itálii, Maďarsko, Německo, Polsko, Portugalsko, Rusko, Slovensko, Španělsko a Velkou Británii. Průzkumu se zúčastnilo celkem 8 tisíc spotřebitelů, průměrně 665 v každé zemi.

Češi vidí svou budoucnost optimisticky
Současnou situaci hodnotí Češi známkou 5,14 z 10, což je čtvrtý nejlepší výsledek ze sledovaných zemí po Belgii, Španělsku a Velké Británii. Stejně tak se Češi neobávají budoucnosti – 44 % z nich vidí svou budoucnost pozitivně, což výrazně překračuje zaznamenaný evropský průměr ve výši 33 %. Naprosto opačné pocity převládají například v Portugalsku, kde vidí budoucí situaci v negativním světle 82 % obyvatel, nebo v Itálii, kde má nedůvěru v budoucnost 66 %.

Češi a Slováci jsou favorité v utrácení
Podle průzkumu Češi plánují v roce 2006 utrácet více, než tomu bylo v roce 2005. Téměř 70 % z dotázaných očekává v tomto roce zvýšení výdajů domácnosti. Ještě větší chuť utrácet mají slovenští spotřebitelé, kde zvýšení spotřeby očekává 76 % dotázaných respondentů. Češi plánují utrácet především za volný čas a cestování, elektrospotřebiče a rekonstrukci bydlení.

Internet posiluje
Spolu s rostoucí mírou využívání internetu roste jeho role jako významného zdroje informací před nákupem i samotného nákupního kanálu. Pro získávání informací před nákupem využívají internet nejvíce Češi a Britové. Češi nakupují přes internet nejčastěji elektrospotřebiče a spotřební elektroniku (spolu s Brity nejčastěji ze sledovaných zemí), zboží z oblasti kultury, volného času a cestování.

Podle internetového obchodního domu Mall.cz, jednoho z největších obchodních partnerů společnosti Cetelem, nakupovali v roce 2005 Češi především domácí spotřebiče (32 %), spotřební elektroniku (23 %), sportovní vybavení (15 %) a audio nahrávky (8 %). Mezi nejoblíbenější produkty patřily digitální fotoaparáty, MP3 přehrávače, pračky, ledničky a televize.


Češi si zvykli při internetových nákupech využívat splátkového prodeje. Na Mall.cz se uskutečnilo v minulém roce celkem 5513 nákupů na splátky, což oproti roku 2004 představuje nárůst o 60 %. Celkový objem nákupů na splátky činil 67 milionů korun (48% nárůst) a průměrná částka nákupu činila 12 tisíc korun. Na splátky nakupovali Češi především mobilní telefony, fotoaparáty, počítače a spotřební elektroniku.

Společnost Cetelem vychází vstříc spotřebitelům a nabízí na internetu nákup na splátky či možnost platby kartou Aura. Mezi produkty Cetelem patří ON-LINE půjčka Cetelem, která umožňuje vyřízení půjčky přes internet. Rovněž o kartu Aura mohou zájemci požádat prostřednictvím on-line žádosti a na internetových stránkách pak mohou následně spravovat svůj úvěrový účet.


Autor článku

Tisková zpráva  

Články ze sekce: Tiskové zprávy