ČD provozují zhruba 700 stanic a nádraží. Průměrné stáří objektů se pohybuje kolem 115 let a mnohé tak jsou ve velmi špatném technickém stavu.
Před časem dráhy začaly vybírat firmy, které se budou podílet na opravě 60 stanic ve větších městech. Železniční podnik již vybral investory například pro revitalizaci nádraží v Ústí nad Labem, Teplicích, Havlíčkově Brodě, Kolíně, Františkových Lázních, ale také v Praze na Smíchově, Holešovicích a Masarykova nádraží v Praze. Italská firma Grandi Stazioni má za několik stovek milionů korun opravit největší české nádraží - hlavní nádraží v Praze, ale také nádraží v Karlových Varech a Mariánských Lázních.
Na schválení ze strany statutárních orgánů ČD čeká výběr partnerů pro revitalizaci nádraží v Pardubicích a Hradci Králové, řekl Ondrůj. Tendry na investory, kteří se budou spolupodílet na financování dalších velkých nádraží, probíhají.
Kromě tohoto projektu, ale ČD opravují řadu menších komerčně nezajímavých nádraží z vlastních zdrojů. Bez využití komerčních partnerů, zato ze státních prostředků například Státního fondu dopravní infrastruktury ČD financují opravy nádraží na koridorových tratích. Modernizací s využitím peněz fondu již prošla nádraží v Českém Těšíně, Znojmě a v Hradci Králové, v Děčíně, Chocni a v dalších místech. Koncem června bude dokončena rekonstrukce nádraží v Zábřehu na Moravě, na příští rok se připravují opravy nádraží v Jeseníku a v Šumperku.
Také města a obce se v některých případech podílejí na financování modernizování nádraží. "Příkladem mohou být rekonstruovaná nádraží v Táboře či Prostějově, jejichž modernizace byly ukončeny v letošním roce," řekl Ondrůj. Město Ostrava se také podílelo výraznou měrou na rekonstrukci nádraží Ostrava-Svinov, které dnes ČD po opravě otevřou. Jde o nejmodernější nádraží v Česku, řekl Ondrůj.
Dráhy také v soutěži vybraly firmy, které na větších nádražích nabízejí služby. Tisk a tabák tak na řadě velkých nádraží prodává firma Relay, potraviny Pont a podobně.