Odběratelé proudu budou moci žádat náhradu za nekvalitní služby

29.06.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 29. června (ČTK) - Zákazníci energetických firem dostanou významné pravomoci požadovat náhradu za nedodržení kvality dodávek a služeb. Od začátku července nabývá účinnosti vyhláška, která posiluje práva odběratelů elektřiny. Na tiskové konferenci to řekl místopředseda Energetického regulačního úřadu Blahoslav Němeček s tím, že jde o jeden z milníků v energetice.

"Zákazníci mají možnost žádat o finanční náhrady od svého dodavatele nebo distributora, pokud nedodrží námi stanovené standardy některých služeb," uvedl Němeček. Nynější vyhláška, která začala platit od začátku roku, obchodníkům a distributorům elektřiny sankce neupravovala.

Od 1. července tak distributor elektřiny bude například povinen odstranit poruchu dodávky pro domácnosti ve lhůtě 18 hodin. Pokud vypadne pojistka v hlavní domovní skříni, firma ji musí vyměnit do šesti hodin od chvíle, kdy se této věci dozví. Pokud tak neučiní, může zákazník požadovat náhradu tisíc korun. Vyhláška dále určuje, jakým způsobem musí být vyřízena reklamace snížené kvality elektřiny nebo v jakých termínech má být umožněna distribuce proudu. Stanoví také dodržení termínu schůzky mezi provozovatelem distribuční soustavy a zákazníkem.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK