"Firmy velmi podceňují význam vzdělávání jako pociťovaného benefitu pro zaměstnance. Rozdíl mezi zjištěnou potřebou zaměstnance a skutečností je více než 40 procent. Stejně tak zaměstnavatelé velmi zanedbávají tzv. volnočasové benefity a dokonce i penzijní připojištění," uvedl ředitel marketingu Sodexho Pass ČR Daniel Čapek.
Výrazný nesoulad mezi přáním zaměstnanců a skutečným stavem je ve zdravotní péči. V této oblasti ale Čapek předpokládá výrazný nárůst poptávky ze strany firem v souvislosti se změnou v proplácení nemocenské od roku 2007. Jedinou výjimkou, kde nabídka benefitů převyšuje očekávání pracovníků, je stravování. To se však dnes již považuje za samozřejmost.
Sodexho Pass ČR, která je největším tuzemským poskytovatelem stravenek, patří do mezinárodní skupiny Sodexho Alliance založené v roce 1966. Ta působí v 76 zemích světa na všech kontinentech a zaměstnává 308.000 pracovníků. Průzkum se uskutečnil v průběhu posledních dvou let mezi 19.500 respondenty.