"Zákazníci si mohou vybírat ze širokého sortimentu černé a bílé techniky, PC, digitálních přístrojů a telefonů. Ceny v internetovém a kamenném obchodě se liší, což je dáno mimo jiné nižšími náklady na provozování internetového obchodu," řekla ČTK Anna Rumianová ze společnosti Electro World.
Odborníci odhadují, že lidé v loňském roce utratili za zboží a služby na internetu již kolem deseti miliard korun, což bylo o 40 procent více než v roce 2004. Jedničkou na trhu je přitom skupina obchodů Internet Mall s tržbami přes miliardu korun. Klasickým prodejcům proto nezbývá než investovat do vlastních virtuálních
obchodů, aby jim kvůli internetové konkurenci neklesly tržby.
V Česku loni podle průzkumu společnosti GfK Praha totiž opět výrazně vzrostl počet lidí, kteří nakoupili zboží nebo služby přes internet. Zatímco v roce 2004 nakoupilo ve virtuálních obchodech 2,158.000 lidí, loni jejich počet vzrostl na 2,797.000. Více než třetina internetových uživatelů přitom loni uskutečnila čtyři a více on-line nákupů. Celkem již on-line nakupování vyzkoušelo 85 procent internetové populace ČR.
Rostoucí oblibu internetového nakupování si pochvalují i klasičtí prodejci, kteří kromě kamenných obchodů mají i internetové obchody. "On-line obchod jsme zprovoznili před více než půl rokem a v současné době již obsloužil téměř 13.000 zákazníků," řekl na začátku června ČTK výkonný ředitel společnosti Datart Pavel Sláma.
Podle údajů GfK Praha se v Česku realizuje přes internet například již osm až deset procent nákupů elektroniky, za kterou Češi ročně utratí zhruba 30 miliard korun. Nejvíce se takto prodávají digitální fotoaparáty a velké zboží, jako jsou ledničky a pračky. Nakupování přes internet má podle svých zastánců mnohé výhody, jako je například pohodlnost a časová úspora při nakupování "od stolu", nižší ceny zboží či možnost získat rychlý přehled o cenách u konkurence.
Obliba internetového nakupování se zvyšuje v době, kdy na českém trhu s elektronikou panuje velmi silný konkurenční boj klasických obchodníků. V posledních letech zmizelo z českých a moravských měst kolem 400 prodejen s elektrospotřebiči a jejich počet se snížil na zhruba 1200.