Druhou fázi výprodejů zahájí příští týden ve středu například hypermarkety Hypernova, které první slevy odstartovaly minulý týden. Hypernovy tehdy zlevnily sezónní textil až o 75 procent a až o polovinu snížily i ceny některých potřeb na zahradu či pro kempování.
"Ve druhé fázi výprodejů Hypernova nabídne přibližně o 50 procent levněji i sezónní hračky, potřeby k vodě a na cestování a sportovní potřeby," řekl Libor Kytýr ze společnosti Ahold, která v Česku provozuje síť hypermarketů Hypernova a supermarketů Albert.
Na prázdninové měsíce chystá další vlnu letních slev také společnost Tesco Stores ČR, která již na konci června zlevnila až o 70 procent jarní a letní textil. Podle mluvčí společnosti Jany Matouškové nyní přijde na řadu také další sezónní sortiment včetně sportovního vybavení či turistických potřeb.
Češi si výprodeje oblíbili a obchodníci jsou s prodejem zlevněných výrobků spokojení, protože si díky tomu uvolní sklady a prodejní plochy pro nové zboží. "Lidé často využívají letní slevy k tomu, aby se za velmi příznivé ceny vybavili na letní dovolenou," podotkla Matoušková.
V uplynulých letech tuzemští obchodníci letní slevy zahajovali stále dříve, a kopírovali tak situaci v západní Evropě, kde mají tyto akce dlouholetou tradici. Časný začátek výprodejů prosazují v Evropě velké obchodní domy, které argumentují tím, že počátkem července se už velká města vylidní a není komu prodávat.
Letní snížení cen se oproti minulosti stále častěji uplatňuje kromě oděvů i v dalších částech maloobchodního trhu. "Se sezónními výprodeji se tak spotřebitelé setkávají například v obchodech se sportovními potřebami, zahradní technikou či kosmetikou," řekla již dříve mluvčí GE Money Multiservis Eva Chaloupková.