Nejvíce se v tomto období dařilo potravinářským a tabákovým firmám, jejichž zisky vzrostly dokonce šestkrát. Čistý zisk výrobců dopravních prostředků vzrostl na 15,8 z 3,8 miliardy korun, tedy více než čtyřikrát. Mzdy jejich zaměstnanců se mezitím více než zdvojnásobily; na více než 20.000 korun v roce 2004 z necelých 9000 Kč.
Řada zaměstnanců v průmyslu však přišla o místo. Zatímco v roce 2001 vzrostl počet zaměstnanců meziročně o 41.000, od dalšího roku už jejich počet pouze klesal. V roce 2004 se proti vrcholu v roce 2001 snížil o 76.000 osob. Někteří ekonomové proto označovali průmysl za hlavní zdroj nezaměstnanosti. To se změnilo v roce 2004, kdy firmy začaly naopak lidi přibírat.
Například jen automobilka TPCA zaměstnala 3000 lidí. Výrobci dopravních prostředků přibrali v letech 2000 až 2004 celkem 13.000 lidí, gumárenské a plastikářské podniky dokonce 18.000 lidí. Naproti tomu kožedělný průmysl zeštíhlel téměř na polovinu, opustilo ho 9000 z původních 21.000 lidí.
Průmysl se podle ekonomů postupně stal motorem celé ekonomiky, a to zejména díky výrobě aut jak ve Škodě Auto, tak v nové továrně TPCA v Kolíně. Automobilky by podle předpovědí ekonomů mohly táhnout ekonomiku i letos. Celé hospodářství loni vzrostlo o rekordních 6,1 procenta. Premiér Jiří Paroubek v květnu odhadl, že růst letos zrychlí na sedm až 7,5 procenta. Ministerstvo financí je opatrnější, v dubnové prognóze předpovídá růst o 5,6 procenta.