"Rádi bychom si udělali obrázek, jak to všechno v Kolíně vypadá, jaké mají v souvislosti s automobilkou problémy," řekla Právu starostka Nošovic Dana Tichá (nestr.).
Kolínští podle deníku nechtějí kolegy z Moravskoslezského kraje od investice odrazovat. "Spíš bychom jim chtěli říci, na co se mají soustředit," cituje Právo místostarostu Kolína Jiřího Buřiče (ODS). Samotná průmyslová zóna a automobilka se podle něj vyvíjejí podle očekávání. "Nesmí se zanedbat další vyžádané potřeby například v dopravě, třeba zajištění autobusových linek, ve zdravotnické péči a další služby. Všechno je spojeno s mnoha dalšími investicemi," řekl Buřič.
Kolín se podle Práva v poslední době extrémně zadlužil. "V souvislosti s výstavbou průmyslové zóny či zmíněného bydlení a dalších spojených investic si vzal stamilionové půjčky, takže zadlužení města se nyní pohybuje kolem miliardy korun," píše Právo. "Případ Nošovic ale bude v mnohém jiný, investorem nebude obec, jako je to u nás, ale stát, takže od mnohých problémů zůstanou ušetřeni," doplnil Buřič.
Společné tak podle listu budou nejspíš problémy s dopravním zatížením lokality. V Kolíně se projevil například problém s nedostavěnými dálnicemi, což výrazně zatížilo obyvatele v obcích podél hlavních silnic. TPCA se potýká také s nedostatkem kvalifikovaných pracovníků a vyšší fluktuací lidí. Kolínská firma navíc předpokládá, že po otevření závodu v Nošovicích dá část zaměstnanců přednost práci v nošovické Hyundai, píše Právo.