Od prosince budou řidiči využívat úsek dálnice D8 mezi Ústím nad Labem a hranicí s Německem a na německé straně navazující úsek dálnice A17 do Drážďan. Po jejich zprovoznění se očekává nápor dopravy a komplikace právě v oblasti posledního nedokončeného úseku D8 mezi Lovosicemi na Litoměřicku a Řehlovicemi na Ústecku. Vzhledem k blokování prací ze strany občanských sdružení nelze podle generálního ředitele ŘDS Petra Laušmana dokončit stavbu tohoto úseku dříve než za tři roky.
"Do té doby ovšem musíme zajistit, aby doprava plně fungovala na stávajících alternativních trasách. Záměrem je udržet je průjezdné a eliminovat na nich počet dopravních nehod," uvedl Laušman.
Většina řidičů bude po zprovoznění dálničního úseku k hranicím s Německem na konci roku nejspíš využívat komunikaci I/30 z Lovosic do Ústí. Jejímu přetížení chce ŘSD zabránit pomocí dodatečného dopravního značení. Mělo by usměrnit provoz nákladních vozidel na silnici I/8 na trasu Lovosice - Bystřany a přes nově zbudovanou okružní křižovatku Nové Dvory na rychlostní silnici R63 a dále po dálnici D8 do Ústí a německých Drážďan.
Ve směru od Drážďan od nového dálničního výjezdu v Trmicích bude nákladní doprava svedena do ústecké Žižkovy ulice na silnici I/30 podél Labe a poté přes Lovosice a dálnici D8 do Prahy.
O dopravní situaci na objížďkách, například o tvořících se kolonách aut, budou řidiče informovat proměnné světelné tabule umístěné na D8. Ve směru od Prahy budou před posledním výjezdem u Lovosic a ve směru z Německa před křižovatkou v Trmicích u Ústí.