Prodej hudebních alb v USA v pololetí klesl

09.07.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Los Angeles 9. července (ČTK) - Prodej hudebních alb ve Spojených státech se v prvním pololetí snížil o 4,2 procenta na 270,6 milionu kusů z 282,6 milionu alb před rokem. Oznámila to společnost Nielsen SoundScan, která se zabývá sledováním trhu s hudbou. Dodala však, že prudce stoupl prodej digitální hudby prostřednictvím internetu.

Američané si z internetu za úplatu stáhli téměř 14 milionů alb v digitálním formátu. To představuje více než dvojnásobek ve srovnání s 6,5 milionu ve stejném loňském období. Dominantním formátem hudebních alb nicméně stále zůstávají kompaktní disky, ačkoli jejich prodej ve čtyřech z uplynulých pěti let klesl.

Internetový prodej singlů v digitálním formátu v prvním pololetí stoupl na téměř 281 milionů ze 158,8 milionu před rokem. Spotřebitelé si při nákupech hudby po internetu často nepořizují celé album, ale vyberou si pouze několik skladeb, upozorňuje agentura AP.

Jedničkou na americkém trhu s hudbou byla v pololetí společnost Universal Music Group s podílem 31,66 procenta. Druhé místo obsadil konkurent Sony BMG Music Entertainment (26,25 procenta), kterého následovali rivalové Warner Music Group (19,30 procenta) a EMI Music (deset procent). Tržní podíl nezávislých nahrávacích firem činil 12,79 procenta.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK