Čupa: Microsoft do roku 2009 poroste o polovinu rychleji než trh

11.07.2006 | , Financninoviny.cz
Zpravodajství ČTK


perex-img Zdroj: Finance.cz

Praha 11. července (ČTK) - Česká pobočka softwarové firmy Microsoft chce v příštích třech letech růst zhruba o polovinu rychleji než trh. Tržby v celém oboru informačních technologií rostou zhruba o deset až 11 procent ročně, uvedl na dnešním setkání s novináři generální ředitel Microsoftu ČR Michal Čupa.

Největší nominální růst podle něj firma očekává v prodeji služeb pro velké firemní zákazníky. Výrazný růst ale z menšího základu očekává i u prodeje domácnostem. "Velmi agresivně chceme brát podíl na trhu našim konkurentům," uvedl. Strategii na další tři roky by měla firma dokončit zhruba v září.

Lepším výsledkům mají napomoci nové produkty. Zhruba v listopadu chce firma v ČR uvést novou herní konzolu Xbox, dále představí nový kancelářský balík Office a začátkem příštího roku nový operační systém Windows Vista.

Microsoft se zároveň více zaměří na boj se softwarovými piráty, zejména na zajištění vymahatelnosti jejich postihů. Zatímco v tuzemsku je zhruba 40 procent počítačových programů používáno nelegálně, v sousedním Rakousku je to podle Čupy jen 27 procent.

Firma chce zároveň podpořit větší rozšíření počítačů mezi lidmi. Na tom chce spolupracovat jak s výrobci, tak i se státem. Během tří let se tak plánuje dostat na úroveň Rakouska, kde připadá na 100 lidí přes 50 počítačů, zatímco v tuzemsku je to zhruba 30 procent.

V letošním roce by se měla postupně osamostatnit slovenská pobočka, která byla dosud součástí českého zastoupení. Důvodem je rozdílný stupeň vývoje v obou zemích. Zatímco v ČR se již trh blíží nasycení, na Slovensku stále výrazně roste.

Microsoft, který je největším výrobcem softwaru na světě, má v České republice pobočku od roku 1992. Mezi nejznámější produkty firmy patří operační systém Windows, internetový prohlížeč Internet Explorer či kancelářský balík Office.

Firma dnes také končí veřejnou technickou podporu a vydávání bezpečnostních aktualizací pro starších verze Windows pod označením 98, 98 Second Edition a Millennium Edition. Jejich podíl na trhu je podle statistiky Navrcholu stále téměř devět procent.

Autor článku

 

Články ze sekce: Zpravodajství ČTK