Podle soudu nejsou ochranné známky "Budějovický Budvar" zaměnitelné se známkami "Budweiser" a "Bud", které v Číně vlastní Anheuser. Rozhodnutí zatím není pravomocné, americký pivovar se proti němu může odvolat. Budvar přesto považuje verdikt za usnadnění cesty ke vstupu na čínský trh. Již v roce 2001 zamítly čínské úřady námitky Anheuseru proti registraci u tamního úřadu pro ochranné známky.
"Poslední rozhodnutí soudu je významným krokem k definitivní registraci našich ochranných známek. Podstatně jsme se přiblížili k okamžiku, kdy se nám otevře čínský trh," uvedl mluvčí Budvaru.
Budvar do Číny nevyváží právě kvůli nedořešené registraci. Tamní pivní trh je přitom považován za velmi perspektivní. Je globálně největší a nejrychleji rostoucí. Zatím tam spotřeba piva na hlavu činí zhruba 20 litrů. Do roku 2010 má však konzumace piva v Číně vzrůst až o 30 procent.
Anheuser-Busch a Budějovický Budvar se přou o název Budweiser a další ochranné známky už od roku 1906. Po celém světě spolu stále vedou asi 40 známkoprávních sporů a více než 70 správních řízení před patentovými úřady. Budvar má nyní zaregistrováno na 380 ochranných známek ve více než 100 zemích světa.