Eurotunnel již ve středu uvedl, že zažádá o soudní bankrotovou ochranu před věřiteli, pokud se do středeční půlnoci nedohodne na restrukturalizaci dluhu v celkovém objemu 6,2 miliardy eur. Podnik však zdůraznil, že vlaky pod kanálem budou v každém případě jezdit dál.
"Eurotunnel je nyní nucen činit právní kroky, aby se uchýlil pod ochranu obchodního soudu v Paříži," uvedla firma v prohlášení. Nezdar rozhovorů svalila na věřitele kolem Deutsche Bank, kteří podporovali jinou dohodu o dluhu než tu, kterou v květnu podepsal Eurotunnel s většinou vlastníků firemních obligací.
Podnik byl vysoce zadlužen již od svého vzniku kvůli vysokým nákladům na stavbu tunelu. Ten se stal dalším mistrovským inženýrským dílem s problematickou ekonomickou návratností. Problémy firmy se pak prohlubovaly kvůli odkladům zahájení vlakové přepravy; navíc poptávka po přepravě byla po nástupu levných leteckých společností slabší, než se předpokládalo.
Eurotunnel uvede v činnost postup podle nového francouzského zákona o bankrotech. Ten po vzoru amerického zákona, známé "kapitoly 11", dává platebně neschopné firmě šanci na ozdravení pod dohledem soudu. Eurotunnel se tak stane první významnou firmou, která této možnosti využije.