"Ano, od prvního ledna zpoplatníme 970 kilometrů dálnic a zbylých víc než 1000 kilometrů vybraných komunikací první třídy zpoplatníme až od prvního července 2007," řekl Feix LN.
Podle vedoucího odboru pozemních komunikací ministerstva dopravy Jiřího Nouzy tak vypadne až třetina předpokládaných příjmů. Ministr dopravy Milan Šimonovský předpokládal, že stát dostane od kamionů na mýtném ročně přes deset miliard. To by se ale mýtné muselo vybírat hned od ledna na 2000 kilometrech dálnic a rychlostních komunikací, jak se k tomu firma Kapsch původně zavázala.
"Z těch odhadovaných více než deseti miliard korun ročně za mýtné tvoří příjem za zpoplatnění druhé etapy tak 25 procent, maximálně třetinu odhadované roční částky," uvedl Nouza. Pokud by se zpoplatnily obě etapy najednou, zisk státu za pololetí by činil pět miliard korun. Pokud vypadne jedna třetina, přijde stát o víc než 1,5 miliardy, uvádí deník.
Ministerstvo i firma Kapsch se shodují v důvodech zpoždění. Podle nich jsou to protesty neúspěšných firem Autostrade a konsorcia Mytia, které hodnotící komise během tendru vyloučila.