Agentura odhaduje, že v roce 2011 nechají Evropané v internetových obchodech již 263 miliard eur. Rok 2011 bude podle Forrester Research také zlomem, kdy Britové překonají obyvatele Spojených států s průměrnou roční online útratou 2410 eur. Britové již jsou mezi Evropany největšími nadšenci do internetových nákupů, jejich průměrný roční výdaj v posledních letech dosáhl v přepočtu 1744 eur.
"V zemích, kde to začalo, například v Británii, či Švédsku, to roste každým rokem," připomněl autor studie Jaap Favier. Dodal, že například Francouzi mají za Brity v internetových nákupech zhruba dvouleté zpoždění, ale že je tempem růstu výdajů na webu brzy předčí.
Elektronický obchod roste především díky tomu, že má čím dál více lidí internet a že se rozšiřuje rychlý internet přes širokopásmové napojení.
"Trvá zhruba rok od chvíle, kdy si člověk pořídí internet, než si přes něj něco koupí," říká Favier. Jako první věc si lidé na webu kupují knihu, CD nebo zájezd. Mají-li lidé internet déle, rozšíří se jejich záběr o další kategorie zboží, například oblečení či elektroniku.
Favier označuje ty, kteří mají rychlý internet a již na něm vyhledávají nejvýhodnější koupě, za technologické optimisty. Jsou to podle něj lidé, kteří věří, že jim technologie zlepší život. Podle Faviera je taková polovina Evropanů s přístupem na internet.
Motivaci ale mají při internetových nákupech spotřebitelé rozdílnou podle národnosti. V Německu například ekonomická situace způsobila, že se spotřebitelé obracejí na internet kvůli nejlevnější koupi. V Británii, kde je ekonomika v silnější kondici, se exploze internetových nákupů přičítá menšímu množství lidí, kteří si za pohodlný nákup raději připlatí.
Lví podíl mají nyní v internetových objednávkách zájezdy a cesty. Forrester Research ale předpovídá, že během pěti let čeká Evropu exploze internetových nákupů oblečení a elektroniky.